Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Zagospodarowanie terenów pod funkcje żeglarskie i przystanków tramwaju wodnego

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

LoGoTyP

 Górki Zachodnie – rozbudowa portu jachtowego (I etap)

Zakończyliśmy prace związane  z rozbudową portu jachtowego w Górkach Zachodnich, przy ul. Przełom 22.

LoGoTyP

 

Budowa  przystani kajakowych w Gdańsku.

Zakończono realizację zadania związanego z budową przystani żeglarskiej przy ul. Nadwiślańskiej na Wyspie Sobieszewskiej.

Długie nabrzeże to nadwodny deptak, ciągnący się wzdłuż zachodniego brzegu Motławy, od Mostu Zielonego do ujścia Kanału Raduni (do Mostu Wapienniczego). Nabrzeże przeznaczone jest także do cumowania niewielkich jednostek pływających białej floty, holowników, jachtów. 
Historycznie długie Pobrzeże powstało z pomostów, które znajdowały się przed każdą bramą wodną i służyły do wyładunku towarów. Z czasem pomosty połączono ze sobą i w ten sposób powstał bulwar, gdzie handlowano rybami, zarówno na drewnianym pomoście jak i z przycumowanych do nabrzeża łodzi. Ulica była niegdyś nazywana Długim Mostem. Po II WŚ, podczas odbudowy deptak został poszerzony i wyłożony betonowymi elementami oraz płytami ze szlifowanego marmuru. Teren ten znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej i archeologicznej. Obecnie z uwagi na zły stan techniczny ścianek szczelnych, konieczna jest przebudowa nabrzeży. 

 

ProgramOzywieniaDrogWodnych

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2007 - 2013

„Program ożywienia dróg wodnych w Gdańsku” zrealizowany został w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Oś priorytetowa 6 – „Polska gospodarka na rynku międzynarodowym”, Działanie 6.4 – „Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym”.

Przedsięwzięcie dotyczyło zagospodarowania terenu zieleni publicznej w Gdańsku przy zbiornikach wody ulicy Piastowskiej w Gdańsku. Od strony północnej graniczącego z osiedlem mieszkaniowym „Pomeranka” wybudowanym w miejscu dawnej Jednostki Wojskowej, od strony wschodniej z ciągiem pieszym oraz drogą rowerową łączącą ul. Dąbrowszczaków z ul. Jantarową. Przed realizacja inwestycji był to teren nieurządzony, a na jego części zalegał gruz oraz śmieci. Jedynie od strony stawów znajdował się fragment ścieżki rowerowej prowadzący na istniejący mostek.