Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Nieskategoryzowane

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent congue id orci vel dictum. Quisque nec augue pulvinar, tincidunt lectus eu, scelerisque ex. Vestibulum aliquet mollis mi, vel elementum orci semper nec. Praesent eget arcu arcu. Phasellus at enim vitae turpis condimentum hendrerit sit amet a urna. In ac erat varius mi porttitor vulputate. Cras ultrices semper nulla, eu finibus metus auctor ac. Duis sed gravida ipsum. Vestibulum augue urna, ultricies eget interdum vel, iaculis quis mauris. Cras ullamcorper sollicitudin ipsum non vestibulum. Quisque eu tortor tincidunt, varius nisi pharetra, rutrum felis. Aliquam erat volutpat.

 

{cwgallery id=6}

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent congue id orci vel dictum. Quisque nec augue pulvinar, tincidunt lectus eu, scelerisque ex. Vestibulum aliquet mollis mi, vel elementum orci semper nec. Praesent eget arcu arcu. Phasellus at enim vitae turpis condimentum hendrerit sit amet a urna. In ac erat varius mi porttitor vulputate. Cras ultrices semper nulla, eu finibus metus auctor ac. Duis sed gravida ipsum. Vestibulum augue urna, ultricies eget interdum vel, iaculis quis mauris. Cras ullamcorper sollicitudin ipsum non vestibulum. Quisque eu tortor tincidunt, varius nisi pharetra, rutrum felis. Aliquam erat volutpat.

 {cwgallery}

 logo rzeczpospolita

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zakończyła  zadania związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku w ramach GPKM - Etap IVa.

Wiadukt Biskupia Górka - cz.1

 

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, zakończyła realizację zadania polegające na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku zlokalizowanego w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91, prowadzącą na południe kraju wraz z przebudową układu drogowego.

 

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, zakończyła realizację zadania, polegającego na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku zlokalizowanego w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91, prowadzącą na południe kraju wraz z przebudową układu drogowego.

 

 

Aktualizacja, 22.07.2020 r.

Trwa budowa układu drogowego na ul. Jabłoniowej. Obecnie teren jest wyrównywany. W najbliższym czasie rozpocznie się układanie warstw podbudowy nawierzchni.

bul4

{cwgallery start=295;count=3}

Aktualizacja, 30.06.2020 r.

Dzisiaj ruszyły tramwaje na al. Adamowicza. Linia tramwajowa o długości 2,6 km na al. Pawła Adamowicza to istotny element inwestycji łączącej Ujeścisko i Jasień z Pieckami Migowo. Na trasie wybudowano 6 przystanków (od strony Migowa): „Królewskie Wzgórze”, „Łabędzia”,  „Stolema”, ”Zabornia”,  „Ujeścisko” – węzeł integracyjny oraz „Lawendowe Wzgórze” – przystanek w pobliżu przedszkola nr 68. By ułatwić podróżnym możliwość przesiadki powstał węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy Ujeścisko wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów (167 miejsc parkingowych samochodowych, w tym 11 dla niepełnosprawnych, 22 miejsca postojowe rowerowe), a także  budynek socjalny z ogólnodostępną płatną toaletą. Aleją Pawła Adamowicza w ciągu dnia jeżdżą tramwaje linii nr 12 – co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Rozkład jazdy „dwunastki” nie zmieni się znacząco. Zostanie jedynie wydłużona jej trasa. Nocą trasa obsługiwana jest przez linię autobusową N2 (pierwsze kursy 30 czerwca/1 lipca). Al. Pawła Adamowicza łączy istniejącą ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową i jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W ramach zadania poza linią tramwajową powstała jezdnia wraz z estakadą oraz ścieżki rowerowe wraz infrastrukturą towarzyszącą, całość ma ok. 2,7 km. W ramach inwestycji przebudowano lub wybudowano także odcinki ulic w tym między innymi: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, a także łącznice węzła z Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nową Jabłoniową. W okolicy skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową uwzględniono również planowaną rozbudowę sieci tramwajowej w kierunku Al. Havla oraz zajezdni tramwajowej.

DJI 0028

{cwgallery start=285;count=12}

Aktualizacja, 25.06.2020 r.

Już od najbliższego wtorku, 30 czerwca wracają tramwaje, dzięki którym pasażerowie będą mogli dojechać na pętlę Ujeścisko.

- Jeżeli chodzi o Aleje Pawła Adamowicza, do czasu otwarcia Nowej Warszawskiej będzie tam kursować linia 12. Jest to jedna z najdłuższych linii tramwajowych w naszym mieście, która obsługiwana jest nowymi tramwajami Pesa Jazz Duo. W tej chwili tramwaje tej linii jeżdżą co 10 min w szczycie komunikacyjnym i co 20 min pomiędzy szczytami oraz w soboty, niedziele i święta – mówił Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. Trasa biegnie od dzisiejszego krańca linii 12 „Migowo” przez al. Pawła Adamowicza, węzeł Ujeścisko (przy skrzyżowaniu ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej) do Lawendowego Wzgórza. W następnych etapach inwestycji zbudowane zostaną kolejne odcinki trasy tramwajowej przez tzw. Nową Warszawską do al. Havla oraz z Piecek-Migowa przez ul. Sobieskiego do Wrzeszcza Górnego.

- Zgodnie z naszą filozofią rozwoju komunikacji miejskiej, tramwaj i kolej stanowią osie komunikacyjne miasta. Te pojazdy nie stoją w korkach, dzięki czemu mieszkańcy mogą się szybciej przemieszczać. Natomiast autobusy to linie, które mają dowozić pasażerów do głównych węzłów przesiadkowych. W ramach tej filozofii autobusy linii 115, 120, 156 i 174 będą dojeżdżać do nowego węzła Ujeścisko, po to aby tam pasażerowie mogli się przeciąć na tramwaj linii 12, a w późniejszym czasie również na inne linie tramwajowe – tłumaczył Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

Planowane jest również wznowienie funkcjonowania linii autobusowej 129 i 164 – nastąpi to prawdopodobnie w drugiej połowie lipca.

W piątek, 26 czerwca ok. godziny 11.00 planowane jest otwarcie skrzyżowania Al. Pawła Adamowicza z ul. Kartuską oraz z ul. Stolema. Na skrzyżowaniu obowiązywać będzie docelowa organizacja ruchu, sterowana sygnalizacją świetlną. Bez utrudnień pojedziemy również ul. Limbową, która będzie ulicą jednokierunkową w kierunku Jasienia.

Aktualizacja, 25.05.2020 r.

W poniedziałek, 25 maja, od godz. 9.00 odbył się pierwszy przejazd testowy tramwaju na nowej trasie łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem i Ujeściskiem-Łostowice. Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, pierwsi pasażerowie przejadą tą trasą już w czerwcu br. Zgodnie z zapowiedziami linia tramwajowa nr 12 zmieni dotychczasową trasę i połączy Jasień oraz Ujeścisko-Łostowice z Pieckami-Migowem oraz StogamiTramwaj na torowisku wzdłuż al. Pawła Adamowicza, to element wieńczący tę inwestycję. Już wkrótce gdańszczanki i gdańszczanie będą mogli korzystać z nowego, ponad dwu i pół kilometrowego, odcinka linii tramwajowej. Obecnie trwają przejazdy techniczne. Jeśli wszystkie procedury przebiegać będą zgodnie z założeniami, pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą w czerwcu.

Przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z Jabłoniową, gdzie w ramach budowy al. Pawła Adamowicza powstał węzeł trawmajowo-autobusowy, w poniedziałek zorganizowano konferencję z udziałem władz Gdańska i wykonawcy prac.

- Stawiamy na komunikację publiczną. To konsekwentna polityka miasta od wielu lat. Niebawem ta linia tramwajowa będzie się rozgałęziać - powstanie tzw. Nowa Warszawska - podkreślała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Nie wszystko jest jeszcze w 100 proc. gotowe, ale stopniowo, w miarę możliwości będziemy udostępniać tę inwestycję mieszkańcom. W styczniu br. udostępniliśmy drogę dla samochodów, teraz robimy wszystko, by udostępnić drogę tramwajową. Niebawem udostępnimy też chodniki i drogę rowerową.

Piotr Borawski, zastępca prezydent przypomniał, że al. Pawła Adamowicza jest elementem większego programu komunikacyjnego na terenie Gdańska.

- Trasa, którą dziś testujemy, jest elementem większej całości, czyli nowej infrastruktury i nowych tras, które zostaną uzupełnione o Nową Warszawską. W tym tygodniu otwieramy koperty przetargowe na jej budowę. To także nowy tabor, czyli autobusy i tramwaje. To także wspólny bilet - i to jest bardzo istotne, jeśli chodzi o tę trasę - wyliczał Piotr Borawski, zastępca prezydent ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. - Po uruchomieniu Nowej Warszawskiej chcielibyśmy bowiem uruchomić nową linię tramwajową (nr 12), która połączy Stogi, południe Gdańska, czyli Chełm, Ujeścisko, Jasień, Piecki-Migowo z pętlą PKM Brętowo. Tam, na wspólnym bilecie, na jednym przystanku tramwajowo- kolejowym, drzwi w drzwi, pasażerowie będą mogli się przesiąść i szybko dotrzeć do Oliwy, Strzyży czy Wrzeszcza.

 

BulonskaTech 05 20 12

 

{cwgallery start=280;count=9}

Aktualizacja, 8.04.2020 r.

Na fragmencie objętym koniecznością wykonania dodatkowego wzmocnienia podłoża gruntowego zostały już wykonane wszystkie pale przemieszczeniowe i obecnie trwają prace związane z wykonywaniem poszczególnych warstw konstrukcyjnych materaca wieńczącego pale. Na górnym fragmencie zamkniętego odcinka, który nie wymaga dodatkowego wzmocnienia podłoża, ułożono dolne warstwy nawierzchni jezdni, ustawiono krawężniki oraz wykonano obustronnie chodniki.

NowaBulonska 73

{cwgallery start=255;count=24}

Aktualizacja, 19.03.2020 r.

Prace na budowie koncentrują się na na odcinku przy pętli. Trwają tam prace związane z budową peronów i miejsc postojowych. Jednocześnie trwają roboty związane z wzmocnieniem gruntów na fragmencie ul. Kartuskiej. Na odcinku ok. 120 mb montowane są pale przemieszczeniowe.

NBP 03 20 4

{cwgallery start=247;count=8}

Aktualizacja, 11.03.2020 r.

Na ul. Kartuskiej przystąpiono do wzmocnienia podłoża nawierzchni odcinka ul. Kartuskiej (odc. dłg. 120 mb) w technologii pali przemieszczeniowych. Łącznie ułożonych zostanie 462 pali o łącznej długości ponad 2731 mb.  Każdy z pali ma średnicę ok. 40 cm. Ponadto trwają prace trakcyjne i wykończeniowe na pętli przy ul. Warszawskiej oraz na "estakadzie weneckiej".

NowaBulonska 03 20 54

{cwgallery start=237;count=10}

Aktualizacja, 20.02.2020 r.

W sobotę, 29 lutego, o godzinie 9 rano planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na ul. Kartuskiej od skrzyżowania z al. Pawła Adamowicza do wysokości ul. Limbowej.

Całkowicie zamknięty dla ruchu zostanie ok. 250 m odcinek ul. Kartuskiej, od wysokości skrzyżowania z Al. Pawła Adamowicza do wysokości ul. Limbowej. Dojazd do Jasienia od strony centrum możliwy będzie ulicami Jabłoniową i Leszczynową lub od strony al. Pawła Adamowicza ul. Stolema. Dojazd do marketu spożywczego i stacji paliw zostanie zachowany (przez teren stacji paliw). Taka organizacja ruchu obowiązywała będzie co najmniej 14 tygodni.

Do czasu zamknięcia fragmentu ul. Kartuskiej, zniesione zostanie wahadło na „estakadzie weneckiej”, w ciągu al. Pawła Adamowicza.

Na czas zamknięcia autobusy będą poruszały się ulicami Adamowicza – Stolema – Damroki. Żaden z przystanków autobusowych nie zostanie wyłączony.

Kartuska

Aktualizacja, 17.02.2020 r.

Obecnie  trwają prace przy budowie pętli tramwajowej przy ul. Warszawskiej i  przy budowie sieci trakcyjnej. W pobliżu pętli na ukończeniu są prace związane z budową budynku socjalnego dla pracowników ZTM-u. Ponadto wykonywane są roboty wykończeniowe na "estakadzie weneckiej".

NBP 02 20 52

{cwgallery start=219;count=20}

Aktualizacja, 27.01.2020 r.

 We wtorek, 28 stycznia, od godziny 8 rano zostanie wprowadzony ruch wahadłowy na „estakadzie weneckiej” w ciągu al. Pawła Adamowicza. Od środy, 29 stycznia ruch wahadłowy będzie obowiązywał w godzinach 7-17. W pozostałych godzinach kierowcy będą poruszali się po moście bez utrudnień. W razie potrzeby, ruch będzie sterowany ręcznie.

Utrudnienia na estakadzie utrzymają się przez około 2 miesiące. Zmiany w organizacji ruchu wynikają z konieczności wykonania prac wykończeniowych na obiekcie.

Aleja Adamowicza most

Aktualizacja 13.01.2020 r.

Nowa Bulońska Północna 13 stycznia otrzymała oficjalną nazwę alei Pawła Adamowicza. Decyzję taką podjęli gdańscy radni podczas grudniowej sesji. Poniedziałkowa uroczystość jest częścią obchodów upamiętniających tragiczną śmierć prezydenta Gdańska.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz przypomniała swoją ostatnią wspólną z prezydentem Pawłem Adamowiczem wizytę na placu budowy nowej drogi. Było to pod koniec 2018 r. Wspominała jakim odkryciem były zupełnie nowe widoki miasta.

- Ta droga otworzyła zupełnie inną perspektywę w naszym mieście, perspektywę, której nie znaliśmy. Nie znał jej wtedy nawet prezydent Paweł Adamowicz - mówiła Aleksandra Dulkiewicz. - Warto podejmować taki wysiłek. Taki wysiłek jak Nowa Bulońska, która za chwilę będzie aleją Pawła Adamowicza. Świadczy o wizjonerstwie naszego prezydenta, o myśli dalekosiężnej, że mimo różnych ryzyk i trudów takie decyzje podejmował.

 

 Po uroczystości nadania imienia oddana została dla ruchu samochodowego biegnąca przez wiadukt jezdnia. Pierwsi kierowcy, którzy przejechali aleją Pawła Adamowicza otrzymali od prezydent Aleksandry Dulkiewicz i jej zastępcy Piotra Grzelaka upominki.

Zaangażowanie prac na budowie linii tramwajowej Nowej  Bulońskiej Północnej szacowane jest na poziomie ok. 90 %. Wykonane zostały główne układy drogowe wraz z infrastrukturą podziemną, ustawiona została sygnalizacja świetlna oraz oświetlenie, na ukończeniu są również prace przy budowie ciągów pieszo - rowerowych. Trwają prace torowe związane z układaniem torowiska oraz wykończeniowe na przystankach komunikacyjnych, które przystosowane są także dla osób niewidomych. Teren wzdłuż inwestycji jest sukcesywnie zagospodarowany pod kątem zieleni, na odcinku od skrzyżowania ul. Myśliwskiej do skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową zostały już posadzone drzewa, krzewy oraz ułożone kamienie ozdobne. W ramach zadania powstał także nowy dom działkowca. Zakończenie robót na całej inwestycji planowane jest na koniec maja 2020 roku.

 

OtwarcieBulonska 44

OtwarcieBulonska 44

 

OtwarcieBulonska 41

 

OtwarcieBulonska 41

Aktualizacja 10.01.2020 r.

Od poniedziałku Nowa Bulońska Północna będzie przejezdna na całym odcinku. W poniedziałek, 13 stycznia ok. godziny 10.00 otwarty dla ruchu zostanie most łączący dzielnice Piecki Migowo z Jasieniem. Dzięki temu Nowa Bulońska Północna będzie przejezdna na całym odcinku tj. od skrzyżowania z  ul. Myśliwską  do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.

Wprowadzona organizacja ruchu umożliwi przejazd samochodów w dwóch kierunkach. WAŻNE! Na obiekcie mostowym prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe i obowiązywać będzie zakaz poruszania się pieszych i rowerzystów! Okresowo, na moście mogą również występować lokalne utrudnienia w ruchu. O kolejnych zmianach w organizacji ruchu będziemy informować z wyprzedzeniem.

 

 

Aktualizacja 13.12.2019 r.

Od 20 grudnia zmiany w rejonie ul. Myśliwskiej i Bulońskiej 

W najbliższych dniach pojedziemy nowo wybudowanymi odcinkami Nowej Bulońskiej Północnej. Udostępnione dla ruchu zostaną ulice w rejonie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej oraz pod trasą W-Z
w rejonie ul. Kartuskiej, Warszawskiej i Jabłoniowej.

 

NBPolnocna 1

PIĄTEK - 20.12.2019 r. GODZ. 12.00

Od piątku 20 grudnia udostępniony zostanie układ drogowy w rejonie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej oraz ul. Kartuska w kierunku Stolema  

W piątek, 20 grudnia ok. południa bez utrudnień pojedziemy odcinkiem Nowej Bulońskiej Północnej od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską oraz nowo wybudowaną ul. Nową Wołkowyską do ronda przy ul. Myśliwskiej. 

NOWA BULOŃSKA

Na  odcinku Nowej Bulońskiej Północnej kierowcy poruszać się będą już po docelowym układzie drogowym czyli po dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu  docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.

NOWA WOŁKOWYSKA 

Ul. Nowa Wołkowyska zostanie udostępniona dla ruchu pojazdów i pieszych zgodnie ze stałą organizacją ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.

MYŚLIWSKA POŁUDNIA 

Otwarty dla ruchu zostanie także dalszy odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania z Nową Wołkowyską do wykonanej w ramach inwestycji ul. Myśliwskiej Południowej, umożliwiającej dojazd do ul. Morenowe Wzgórze.  W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami  oraz miejscami postojowymi.

STOLEMA

Otwarty dla ruchu zostanie również odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej w kierunku ul. Bulońskiej do ulicy Stolema. Na tym odcinku ul. Stolema będzie dwukierunkowa, z możliwością dojazdu w kierunku ul. Damroki oraz zjazdu w kierunku ronda przy ul. Kartuskiej /Jabłoniowej. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami.          

 

SOBOTA – 21.12.2019 r. GODZ. 12.00

Od soboty, 21 grudnia otwarcie układu drogowego w rejonie ul. Kartuskiej, Jabłoniowej i Warszawskiej 

W sobotę, 21 grudnia ok. południa kierowcy pojadą również nowym układem drogowym w rejonie trasy W-Z w kierunku ul. Warszawskiej i Jabłoniowej oraz Kartuskiej, gdzie udostępnione zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz ulica Limbowa.

UL. KARTUSKA I UL JABŁONIOWA

Skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej i Kartuskiej będzie funkcjonowało jako tymczasowe rondo (jak do tej pory) tylko z 4 wlotami.

Odcinek od ronda z ul. Kartuską i Jabłoniową  w kierunku trasy W-Z do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową, zostanie udostępniony dla ruchu pojazdów pieszych i rowerów zgodnie ze stałą organizacją.

UL. LIMBOWA

Nowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie również na odcinku ulicy Limbowej, która zgodnie z docelową organizacją ruchu, będzie ulicą jednokierunkową umożliwiającą dojazd z Nowej Bulońskiej Północnej w kierunku dzielnicy Jasień.  

SKRZYŻOWANIE UL. JABŁONIOWEJ I WARSZAWSKIEJ

W pełnym zakresie funkcjonować będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową. Kierowcy pojadą tu zgodnie ze stałą organizacją ruchu, sterowaną sygnalizacją świetlną.

Pierwotnie projekt Nowej Bulońskiej Północnej zakładał w tej lokalizacji rondo. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano, że bardziej optymalnym rozwiązaniem
w tej lokalizacji, będzie skrzyżowanie skanalizowane, które zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników, a także poprawi płynności przejazdu.

UL. JABŁONIOWA, LESZCZYNOWA I TURZYCOWA

Otwarcie układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej oznacza również zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej.

Na skrzyżowaniu tym przywrócony zostanie ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej. Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej
ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane.

 Z uwagi na liczne zmiany w ogranizacji ruchu prosimy o zachowanie ostrożności!!!

PRZEJEZDNOŚĆ NOWEJ BULOŃSKIEJ PÓŁNOCNEJ 13 STYCZNIA 2020 ROKU

 

13 stycznia planowane jest również otwarcie przejazdu przez 220 metrowy most tzw. „etakada wenecka”, wybudowany nad potokiem Siedleckim. Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez  starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach.  

Dzięki udostępnieniu estakady możliwy będzie przejazd całą trasa Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania ul. Myśliwskiej z Bulońską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.

Na obiekcie pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe, które warunkują udostępnienie mostu do ruchu kołowego. Z uwagi na reżim technologiczny, który narzuca aby niektóre roboty torowe wykonywać tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość, prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku.

{cwgallery start=212;count=6}

Aktualizacja 13.12.2019 r.

Na estakadzie trwają roboty przy układaniu podbudowy pod jezdnię, chodniki oraz ścieżkę rowerową. Wykonywane są prace przy elewacji ścian wierzchnich estakady. Na krańcach estakady są usypywane i wzmacniane skarpy.  W poniedziałek i wtorek (16-17 grudzień) odbędą się próby obciążeniowe estakady. Przy ul. Warszawskiej trwają prace przy budowie przejść dla pieszych i rowerzystów, ustawiona została sygnalizacja świetlna. Kontynuowane są prace przy budowie ciągów pieszo - rowerowych. Wykonawca rozpoczął budowę przystanków komunikacyjnych oraz barierek ochronnych przy nich. Przystanki są przystosowane dla osób niewidomych. Teren wzdłuż Nowej Bulońskiej zostanie zagospodarowany pod kątem zieleni, zostały już posadzone drzewa, krzewy oraz ułożone kamienie ozdobne. W ramach zadania powstał nowy dom działkowca.

{cwgallery start=198;count=14}

Aktualizacja 31.10.2019 r. 

Uwaga kierowcy, w najbliższych dniach w rejonie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej planowane jest układanie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni, co wiązać się będzie ze zmianami w organizacja ruchu.

Ul. Jabłoniowa

Od wtorku, 5 listopada w rejonie ul. Jabłoniowej planowane jest przełożenie ruchu na nowo wybudowaną, wschodnią nitkę ul. Jabłoniowej (od strony zjazdów z WZ). Auta będą włączać się w ul. Kartuską za pomocą tymczasowego ronda zlokalizowanego na wysokości stacji paliw. Jezdnia zachodnia ul. Jabłoniowej, po której obecnie poruszają się pojazdy, zostanie zamknięta dla ruchu. Dodatkowo ulica Limbowa będzie częściowo wyłączona z ruchu, zapewniony zostanie dojazd do obiektu handlowego. Planowana zmiana w organizacji umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na zachodniej nitce ul. Jabłoniowej i ul. Limbowej oraz wykonanie przejazdów przez torowisko. Taka organizacja potrwa do połowy grudnia.

Ul. Warszawska

Od czwartku, 7 listopada planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Warszawskiej. Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu ruchu wahadłowego na ok. 100 m odcinku ul. Warszawskiej w rejonie włączenia się starego układu drogowego w nową drogę. Ruch aut sterowany będzie sygnalizacją świetlną, a dodatkowo w okresie szczytu porannego i południowego sterowanie ruchem będzie wspomagane ręcznie, dając priorytet relacji bardziej obciążonej. Wprowadzona zmiana umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na nowym odcinku ul. Warszawskiej. Zmiana potrwa ok. tygodnia.  

Planowane zmiany są kolejnym etapem prac związanych z budową linii tramwajowej Nowej Bulońskiej Północnej. Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót, o kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. W załączeniu przesyłamy poglądową mapę z organizacją ruchu.

Bulonska 29 10 19

 

Aktualizacja 28.10.2019 r. 

Aktualizacja 18.10.2019 r.

W poniedziałek, 21 października ruch na fragmencie ul. Warszawskiej zostanie przełożony na nowo - wybudowany odcinek ul. Nowej Warszawskiej. Zmiana nie spowoduje dodatkowych utrudnień dla kierowców i pozwoli na wykonanie ostatniej warstwy na nitce ul. Warszawskiej w kierunku Ujeściska. Zmiana potrwa ok. 2-3 tygodni. Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót.

Aktualizacja 11.10.2019 r. 

Od środy, 16 października  po porannym szczycie komunikacyjnym zamknięte dla ruchu zostaną odcinki ulic Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej. Ruch pojazdów zostanie przekierowany na ul. Myśliwską, na której auta będą poruszały się w dwóch kierunkach.

Przejazd ul. Myśliwską w kierunku ul. Rakoczego będzie możliwy przez torowisko, na którym ułożona zostanie tymczasowa nawierzchnia. 

Nie będzie możliwości przejazdu ul. Myśliwską w kierunku ul. Piekarniczej. 

Przystanek autobusowy z ul. Nowej Wołkowyskiej zostanie przeniesiony na ul. Myśliwską (okolice ronda).   

Ruch na ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej zostanie przywrócony po zakończeniu odbiorów. 

Wprowadzona zmiana organizacji ruchu ma na celu wykonanie prac wykończeniowych na ul. Nowej Wołkowyskiej i Nowej Bulońskiej i rozpoczęcie procedury odbiorowej realizowanych w ramach budowy linii tramwajowej Nowej Bulońskiej Północnej ulic. Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Mysliwska Nowa Wolkowyska 10.2019

Aktualizacja 10.10.2019 r.

W piątek, 11 października planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Jabłoniowej. Ruch pojazdów odbywał się będzie po nowym odcinku jezdni ul. Kartuskiej w obydwu kierunkach bez wahadła. Taka organizacja potrwa ok. miesiąca. W tym czasie wykonywany będzie środkowy odcinek ul. Kartuskiej - po stronie prawej.

O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem, prosimy o zachowanie ostrożności  w rejonie prowadzonych robót.  Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest z kolejnym etapem budowy linii tramwajowej Nowej Bulońskiej Północnej. Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Aktualizacja 13.09.2019 r.

W czwartek, 19 września ok. godziny 10.00 wprowadzone zostaną dwie duże zmiany w organizacji ruchu w rejonie ulic Warszawskiej, Jabłoniowej i Kartuskiej.  

Skrzyżowanie ul. Jabłoniowej i Warszawskiej 

Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Jabłoniowej i Warszawskiej polegać będzie na udostępnieniu wjazdów i zjazdów na trasę WZ od strony ul. Warszawskiej.

Jadąc trasą WZ od strony centrum Gdańska możliwy będzie jedynie zjazd w kierunku ul. Kartuskiej, nie będzie możliwości zjazdu z trasy WZ w kierunku ul. Warszawskiej.

Dojazd w kierunku ul. Warszawskiej i Szadółek możliwy będzie obecnymi objazdami lub alternatywnie poprzez zjazd z trasy WZ w kierunku ul. Kartuskiej i zawrócenie na tymczasowym rondzie Kartuska /Limbowa i dalej ul. Jabłoniową w stronę ul. Warszawskiej.

Taka organizacja potrwa ok. 1 miesiąca.

Skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Jabłoniową

Zmiana organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Jabłoniowej  polegać będzie na zawężeniu odcinka ul. Kartuskiej na długości ok 100 mb (na wysokości ul. Czereśniowej) i wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną.

Ruch pieszych odbywać się będzie po wyznaczonych ciągach.

Taka organizacja potrwa ok. 1 miesiąca.

Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót. O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.

Jabloniowa 13 09 19

 

 

Aktualizacja 09.09.2019 r.

Postępy prac na budowie są widoczne gołym okiem. Praktycznie na całym odcinku ułożone są warstwy bitumiczne jezdni i ścieżek rowerowych, chodniki, a także na większości  zakresu nawierzchnie torowe. Trwa montaż elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenia, trakcji tramwajowej, sygnalizacji świetlnej, ekranów akustycznych.

Odcinek Nowej Bulońskiej od skrzyżowania z Warszawską do ul. Jabłoniowej wraz z dojazdem do nowobudowanej szkoły został przekazany do użytkowania z końcem sierpnia. Nowa szkoła zostanie uroczyście otwarta 2 września. Docelowo do  placówki dojeżdżał będzie tramwaj. Przystanek linii tramwajowej został umiejscowiony nieopodal nowej szkoły. Początkowe założenia zakładały jedynie budowę układu drogowego do centrum edukacyjnego, linia tramwajowa Nowa Bulońska Północna miała kończyć się w pobliżu skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej. Po analizach możliwości finansowych,  miasto zdecydowało jednak by przedłużyć powstającą linię tramwajową o odcinek ok. 320 m, tak aby umożliwić dojazd tramwajem niemalże pod budynek szkoły i przedszkola. Dlatego też pod zakończoną właśnie drogą dojazdową prowadzącą do szkoły i przedszkola powstał tunel dla pieszych, który w przyszłości umożliwi bezpieczne i bezkolizyjne przejście pod jezdnią do planowanego przystanku tramwajowego.

 

{cwgallery start=178;count=20}

Aktualizacja 30.08.2019 r.

Zmiana organizacji w rejonie ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej

Od poniedziałku, 2 września w rejonie ul. Myśliwskiej i ul. Bulońskiej obowiązywać będzie nowa, tymczasowa organizacja ruchu. Zmiana dotyczy tylko relacji w kierunku Jasienia.

Kierunek Jasień  

W poniedziałek (02.09), po porannym szczycie komunikacyjnym, ruch w kierunku Jasienia, na wysokości skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską przekierowany zostanie na ul. Myśliwską. Zmiana potrwa około 3 tygodni i pozwoli na zakończenie prac związanych z włączeniem ul. Bulońskiej w nową trasę. 

Kierunek centrum

Nie zmieni się relacja w kierunku centrum. Tak jak obecnie, w kierunku centrum od ronda na ul. Myśliwskiej/Wołkowyskiej pojedziemy nową nitką ul. Nowej Wołkowyskiej oraz ul. Nowej Bulońskiej. Ruch pieszy obowiązywać będzie bez zmian, po istniejących ciągach pieszych.

Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót.

O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.

Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest z kolejnym etapem budowy linii tramwajowej Nowej Bulońskiej Północnej. Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Nowa bulonska 30 08 19 MAPKA

Aktualizacja 29.08.2019 r.

UkladDrogowyCE 08 19 13

Postępy prac na budowie są widoczne gołym okiem. Praktycznie na całym odcinku ułożone są warstwy bitumiczne jezdni i ścieżek rowerowych, chodniki, a także na większości  zakresu nawierzchnie torowe. Trwa montaż elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenia, trakcji tramwajowej, sygnalizacji świetlnej, ekranów akustycznych.

Odcinek Nowej Bulońskiej od skrzyżowania z Warszawską do ul. Jabłoniowej wraz z dojazdem do nowobudowanej szkoły został przekazany do użytkowania z końcem sierpnia. Nowa szkoła zostanie uroczyście otwarta 2 września. Docelowo do  placówki dojeżdżał będzie tramwaj. Przystanek linii tramwajowej został umiejscowiony nieopodal nowej szkoły. Początkowe założenia zakładały jedynie budowę układu drogowego do centrum edukacyjnego, linia tramwajowa Nowa Bulońska Północna miała kończyć się w pobliżu skrzyżowania ul. Jabłoniowej
i Warszawskiej. Po analizach możliwości finansowych,  miasto zdecydowało jednak by przedłużyć powstającą linię tramwajową o odcinek ok. 320 m, tak aby umożliwić dojazd tramwajem niemalże
pod budynek szkoły i przedszkola. Dlatego też pod zakończoną właśnie drogą dojazdową prowadzącą do szkoły i przedszkola powstał tunel dla pieszych, który w przyszłości umożliwi bezpieczne
i bezkolizyjne przejście pod jezdnią do planowanego przystanku tramwajowego. Tramwaj do placówek ma docierać w połowie 2020 roku, po zakończeniu budowanej obecnie linii tramwajowej w Nowej Bulońskiej Północnej. 

Na odcinku łączącym Nową Bulońską z istniejącą ul. Bulońską zostały wykonane podbudowy jezdni. Trwają roboty związane z budową torowiska i chodników. Na ul. Myśliwskiej zostały ułożone warstwy bitumiczne. Ponadto zakończono prefabrykację elementów „estakady weneckiej”. Trwają prace związane z ustawianiem żelbetowych łupów, które mają zostać zamontowane do końca sierpnia.

Jesienią  planowane jest  przekazanie do użytkowania nowobudowanych odcinków trasy m.in. odcinek od tzw. „starej” Bulońskiej do ul. Wołkowyskiej.

Aktualizacja 31.07.2019 r.

Organizacja ruchu w okolicach ul. Myśliwskiej i Nowej Bulońskiej

Aktualizacja 24.07.2019 r.

Zmiany w rejonie skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską

We wtorek, 30 lipca planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu w rejonie  ul. Myśliwskiej w Gdańsku.

Ruch samochodowy z ulicy Myśliwskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Bulońską, przekierowany zostanie na nowo wybudowany układ drogowy Nowej Bulońskiej Północnej. Wprowadzona zmiana ma na celu zakończenie prac związanych z włączeniem nowej trasy w istniejący układ drogowy.

Ruch samochodów

Zamknięty dla ruchu zostanie przejazd przez skrzyżowanie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Przejazd  w kierunku Jasienia odbywać się będzie nowym układem drogowym tj. ulicą Nową Bulońską i Nową Wołkowyską w kierunku ronda przy ul. Wołkowyskiej i Myśliwskiej.   

Od ronda Myśliwska/Wołkowyska do wysokości ul. Powstania Listopadowego ul. Myśliwska pozostanie dwukierunkowa.  W kierunku centrum od ronda Myśliwska/ Wołkowyska pojedziemy przez ul. Nową Wołkowyską i Nową Bulońską. Dodatkowo otwarty zostanie przejazd z ul. Myśliwskiej w kierunku ul. Piekarniczej. 

Zmiana przystanków autobusowych

Przystanek autobusowy Wołkowyska 01 (w kierunku Gdańska) będzie przeniesiony na ul. Nową Wołkowyską. Przystanek autobusowy Wołkowyska 02 (w kierunku Jasienia) będzie przesunięty o ok. 50 m w kierunku Jasienia.  Ruch pieszy obowiązywać będzie bez zmian, po istniejących ciągach pieszych.  Terminy mogą ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. O wszelkich zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem.   

Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu związane jest z kolejnym etapem budowy linii tramwajowej Nowej Bulońskiej Północnej. Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Nowa bulonska

Aktualizacja 22.07.2019 r.

Wydłużenie obowiązywania ruchu wahadłowego w obrębie ronda przy ul. Myśliwskiej/Wołkowyskiej

Uprzejmie informujemy, że ze względu na nieprzewidziane przez wykonawcę okoliczności, a także konieczność położenia warstwy ścieralnej jezdni,  ruch wahadłowy w obrębie ronda przy ul. Myśliwskiej/Wołkowyskiej będzie obowiązywał do środy 24.07 do końca dnia.

Jednocześnie informujemy, że wcześniejsze wprowadzenie ruchu wahadłowego w piątek 19.07 wynikało z awarii (pękniecie płyty nastudziennej) oraz było konieczne ze względów bezpieczeństwa.

Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Aktualizacja 19.07.2019 r. 

19 lipca (piątek) od godzin wieczornych przez cały weekend, w obrębie ronda przy ul. Myśliwska/Wołkowyska obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Zmiana w organizacji ruchu związana jest z koniecznością wykonania ostatniej warstwy nawierzchni jezdni tj. warstwy ścieralnej.

NBulonska 07 19 8

 {cwgallery start=168;count=10}

Aktualizacja 16.07.2019 r. 

Trwa instalacja betonowych przęseł z których powstaje estakada wenecka. Kontynuowane są roboty przy układaniu kolejnych etapów torowiska. Systematycznie powstają następne metry nowej ul. Bulońskiej, układane są krawężniki i układane następne warstwy drogi. Wykonawca usypuje i utwardza skarpy wzdłuż powstającej drogi.

NBulonska 07 19 35

{cwgallery start=158;count=10}

Aktualizacja 03.07.2019 r.

Nocne prace w rejonie ul. Jabłoniowej i Kartuskiej   

Zmiany na ul. Jabłoniowej  03.07 – 04.07

W nocy ze środy na czwartek zamknięty dla ruchu zostanie wjazd na al. Armii Krajowej od strony ul. Limbowej (rejon Straży Pożarnej) w kierunku centrum. Zmiana w ruchu wprowadzona zostanie w środę (03.07) wieczorem ok. godziny 21 i obowiązywać będzie do godziny 6 rano dnia następnego (04.07). Wjazd na al. Armii Krajowej  w kierunku obwodnicy będzie otwarty.  

Jabloniowa 02 07 19 a

 

Zmiany na ul. Kartuskiej 05.07 – 06.07

W nocy z piątku na sobotę, na wysokości skrzyżowania ul. Kartuskiej z budowaną ul. Nową Bulońską Północną (przy stacji paliw), na odcinku ok. 150 m obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Zmiana w ruchu wprowadzona zostanie w piątek (05.07) ok. godziny 21 i obowiązywać będzie do godziny 12 dnia następnego (06.07). 

Wprowadzenie zmian w organizacji ruchu związane jest z wykonaniem sieci podziemnych w ramach budowy linii Nowej Bulońskiej Północnej. Za utrudnienia przepraszamy, prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót.    

 

Kartuska 02 07 19 b

 

 

 

Aktualizacja 17.06.2019 r.

Wykonawca kontynuuje roboty przy obiekcie mostowym związane z wykonaniem podpór oraz prefabrykacją łuków konstrukcyjnych mostu.

NBulonska 06 19 11

{cwgallery start=150;count=8}

Aktualizacja, 3.06.2019 r.

Nowa Bulońska Północna to nie tylko linia tramwajowa, ale także sieć dróg i skrzyżowań wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Realizacja przewiduje budowę dwukierunkowej jezdni z jednostronnym chodnikiem oraz drogą rowerową na całej jej długości. W ramach zadania przebudowywane są także skrzyżowania ulic powiązanych z Nową Bulońską Północną, w tym z ul. Kartuską, Limbową oraz Stolema. Powstają także drogi dojazdowe takie jak Nowa Wołkowyska, Myśliwska Południowa, przebudowywane są również łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, z tzw. Nową Warszawską i Nową Jabłoniową. By ułatwić podróżnym możliwość przesiadki powstaje także węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy Ujeścisko wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy Zabornia.

Zmiany w zakresie inwestycji: rondo i początek Nowej Politechnicznej

Obecnie procedowanych jest kilka dużych zmian, mających na celu udoskonalenie powstającej infrastruktury drogowej.  Największa, a zarazem najważniejsza zmiana dotyczy docelowego układu skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, które początkowo zaprojektowano w formie ronda. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano, że optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji będzie jednak skrzyżowanie skanalizowane, które zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników, a także poprawi płynności przejazdu.  Zmianie ulegnie również przewidziany w projekcie budowy Nowej Bulońskiej Północnej początek Nowej Politechnicznej tzw. Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. W projekcje realizowanej obecnie linii tramwajowej Nowa Bulońska Północna, na wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską, zaplanowano rozjazd tramwajowy dla przyszłej Nowej Politechnicznej. Na etapie sporządzenia wielowariantowej koncepcji dla budowy tramwaju Nowa Politechniczna, wykazano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem będzie połączenie Nowej Politechnicznej z istniejącą już linią tramwajową Piecki Migowo, na wysokości przychodni Morena. Dlatego też przy budowie Nowej Bulońskiej Północnej zrezygnowano z budowy dodatkowego rozjazdu w realizacji Nowej Bulońskiej Północnej, w okolicy skrzyżowania z Nową Wołkowyską.

To nie jedyna inwestycja w tej okolicy

Nowa Bulońska Północna to nie jedyna inwestycja miejska realizowana obecnie na granicy Jasienia i Ujeściska. We wrześniu ubiegłego roku przy ul. Lawendowe Wzgórze otwarte zostało przedszkole, tuż obok którego powstaje nowoczesny gmach szkoły podstawowej przewidziany dla ok. 700 uczennic i uczniów. Pierwszy dzwonek zabrzmi tu już 2 września.  Aby skomunikować powstające Centrum Edukacyjne z istniejącą infrastrukturą drogową, równolegle do budowy linii tramwajowej, prowadzone są prace związane z budową układu drogowego umożliwiającego bezpośredni dojazd do placówek. Początkowe założenia zakładały jedynie budowę układu drogowego, a linia tramwajowa Nowa Bulońska Północna miała kończyć się w pobliżu skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej. Po analizach możliwości finansowych,  miasto zdecydowało jednak by przedłużyć powstającą linię tramwajową o odcinek ok. 320 m, tak aby umożliwić dojazd tramwajem niemalże pod budynek szkoły i przedszkola.  Dodatkowo, by zapewnić połączenie szkoły z okolicznymi osiedlami, jeszcze w tym roku powstanie przejście pieszo – rowerowe łączące Centrum Edukacyjne z osiedlami przy ul. Porębskiego. Miasto przygotowuje się również do zagospodarowania terenu pomiędzy szkołą, a ul. Lawendowe Wzgórze. Przetargi na te zadania zostaną ogłoszone w pierwszym tygodniu czerwca. 

Za gmachem szkoły, trwa natomiast przebudowa rowu melioracyjnego, mającego kluczowy wpływ na odwodnienie powstającej w tym rejonie infrastruktury. Przebudowa ma na celu odprowadzenie wód opadowych z ul. Nowej Warszawskiej, Jabłoniowej i Nowej Bulońskiej Północnej. Oprócz regulacji rowu, przebudowany jest także odcinek koryta potoku Oruńskiego, wykonana została również droga eksploatacyjna, która stanowić będzie dodatkowe połączenie umożliwiające dotarcie do Centrum Edukacyjnego od strony zbiornika. 

Układ drogowy jeszcze w tym roku, tramwaj w połowie przyszłego

Realizacja tak wielu znaczących dla miasta inwestycji w jednej lokalizacji, wymaga szczególnej koordynacji i określania terminowych priorytetów. Kluczowym terminem jest 1 września i rozpoczęcie roku szkolnego. Z uwagi na termin otwarcia szkoły podstawowej i konieczność zapewnienia dojazdu do placówki, harmonogram wszystkich realizowanych przez miasto inwestycji w tej okolicy, został podporządkowany do rozpoczęcia roku szkolnego.  

Termin oddania układu drogowego od skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską w kierunku Centrum Edukacyjnego przewidziano na koniec lipca, tak by umożliwić przygotowanie placówki do rozpoczęcia roku szkolnego.

Zapewnienie przejazdu w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej w kierunku  al. Armii Krajowej planowane jest na koniec sierpnia br.  Dojście do Centrum Edukacyjnego z ul. Porębskiego gotowe będzie późną jesienią.   Natomiast, przejezdność całego układu drogowego powstającej Nowej Bulońskiej Północnej, na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Jabłoniowej planowana jest na koniec roku 2019 r. Tramwajem z Moreny na Jasień pojedziemy zaś w połowie 2020 roku.

 

Aktualizacja 30.05.2019 r.

Od piątku, 31 maja na 100-metrowym odcinku ul. Myśliwskiej ( od skrzyżowania z ul. Wołkowyską do wysokości przystanku autobusowego w pobliżu skrzyżowania z ul. Powstania Kościuszkowskiego) obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Z uwagi na charakter prowadzonych prac zmiany będą obowiązywały w weekendy, natomiast w dni powszednie w porze nocnej w godzinach od 21.00 do 5.00. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca lipca. Zmiana organizacji ruchu związana jest z kolejnym etapem prac przy budowie linii tramwajowej Nowa Bulońska Północna. W miejscu, w którym pojawią się utrudnienia rozpoczyna się budowa ronda z ul. Nowa Wołkowyska.

Mysliwska

 

Aktualizacja 29.05.2019 r.

Na terenie realizowanej inwestycji trwają prace brukarskie przy budowie chodników oraz przystanków tramwajowych. W dalszym ciągu trwają roboty związane z przyłączeniem wodociągu. Na obiekcie mostowym wykonawca realizuje roboty związane z wykonaniem podpór oraz prefabrykacją łuków konstrukcyjnych mostu. W rejonie ul. Limbowej oraz przy stacji paliw trwają prace brukarskie, wykonywane są również prace związane z budową fundamentów pod słupy trakcyjne. Kontynuowane są roboty przy budowie oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Kartuskiej. Przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej w dalszym ciągu realizowane są zadania przy budowie budynków obsługi pętli oraz stacji prostownikowej.

Bulonska 05 19 21

{cwgallery start=127;count=23}

Aktualizacja, 23.05.2019 r.

W piątek, 24 maja, po porannym szczycie planowane jest wprowadzenie zmiany tymczasowej organizacji ruchu na ul. Warszawskiej. Zmiana zakłada przełożenie ruchu odbywającego się na jezdni tymczasowej (bypass) ul. Warszawskiej na nową nawierzchnię.

Zmiana nie spowoduje żadnych innych utrudnień w ruchu. Ruch aut będzie odbywał się na tym odcinku na nowej ułożonej warstwie wiążącej nitce prawej ul. Warszawskiej.

Aktualizacja, 2.04.2019 r.

W piątek, 5 kwietnia, w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie zmian na ul. Jabłoniowej. Od piątku zamknięty zostanie odcinek ul. Jabłoniowej od zjazdu Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. Warszawską.

Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu związane jest z kolejnym etapem przebudowy skrzyżowania ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Zmiana polegać będzie na zamknięciu jezdni w ul. Jabłoniowej na odcinku od zjazdu w Armii Krajowej do skrzyżowania ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. Objazdy wyznaczono ul. Leszczynową lub ul. Cedrową i al. Havla. Ruch na ul. Warszawskiej w relacji Szadółki – Ujeścisko będzie odbywał się bez zmian. Jednocześnie otwarta zostanie relacja z trasy W-Z do ul. Kartuskiej przez ul. Limbową.

Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej 2 miesiące. O kolejnych zmianach będziemy informowali z wyprzedzeniem.

Jabloniowa 02 04 19 c

 

Aktualizacja 13.03.2019 r.

Przy ul. Myśliwskiej trwają prace brukarskie oraz związane z przyłączeniem wodociągu. Na obiekcie mostowym wykonawca realizuje roboty związane z wykonaniem podpór oraz prefabrykacją łuków konstrukcyjnych mostu. W rejonie ul. Limbowej oraz przy stacji paliw trwają prace brukarskie, wykonywane są również prace związane z budową fundamentów pod słupy trakcyjne. Kontynuowane są roboty przy budowie wodociągu oraz instalacji oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Kartuskiej. Przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej realizowane są zadania polegające na budowie budynków obsługi pętli oraz stacji prostownikowej. Na ul. Nowej Warszawskiej trwa wykonywanie podbudowy pod jezdnię.

HDR 0001 2 3 19

{cwgallery start=119;count=8}

Aktualizacja 04.03.2019 r.

Aktualnie wykonawca kończy prace przy kanalizacji deszczowej przy ul. Stolema, w przyszłym tygodniu wykonawca przystąpi do odtworzenia nawierzchni drogi z płyt jomb.

Stolema 02 19 2

Aktualizacja 11.02.2018 r.

Aktualny stan realizacji inwestycji:

Odcinek na wysokości ul. Wołkowyskiej

Trwają tu prace związane z montażem podpór i prefabrykantów, będących elementami przyszłego mostu nad potokiem Siedleckim. Wykonano też drenaż nawodnionych skarp znajdujących się na tym odcinku. Równolegle prowadzone są roboty wodno-kanalizacyjne w ul. Stolema. Ustawiono również słupy oświetleniowe i słupy trakcyjne.

Odcinek w pobliżu ul. Jabłoniowej i skrzyżowania z ul. Kartuską

Trwają prace wykończeniowe przy profilowaniu terenów zielonych. Wykonano drenaż przy planowanym w tym miejscu torowisku. Ze względu na panujące warunki atmosferyczne, niemożliwe jest rozpoczęcie prac związanych z przygotowaniem podłoża pod torowisko gdyż takie prace nie mogą być prowadzone przy niskich temperaturach.

Prowadzona jest natomiast budowa wodociągu w ul. Kartuskiej.

Odcinek przyszłej pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej

Na wskazanym odcinku trwa budowa budynków, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli jak i tzw. stacji prostownikowej. Trwają też prace związane ze wzmocnieniem kanału sanitarnego "Morena". W ul. Piotrkowskiej budowana jest kanalizacja deszczowa. Równolegle układane są kable trakcyjne na odcinku od stacji prostownikowej w kierunku wiaduktu trasy W-Z.

 

Bulon 02 19 4 1

{cwgallery start=115;count=4}

Aktualizacja 31.12.2018 r.

ul. Wołkowyska - prace brukarskie związane z budową chodników i ścieżek rowerowych. W układzie drogowym na skrzyżowaniu ul. Myśliwskiej i Bulońskiej, planowane jest wykonanie podbudów do początku zakresu ul. Bulońskiej. Obiekt mostowy - prace związane z podporami. Nowa Bulońska - wykonywanie warstwy tłucznia w torowisku oraz warstwy drenażowej. Roboty brukarskie związane z wykonywaniem chodników i podbudowy pod ścieżki rowerowe. Wykonano podbudowę bitumiczną na prawej nitce. Kontynuowane są prace związane z humusowanie skarp. Trwa budowa budynku socjalnego przy planowanej zajezdni.

{cwgallery start=90;count=25}

Aktualizacja 07.12.2018 r.

PRACE W REJONIE UL. BULOŃSKIEJ (GÓRNY ODCINEK NOWEJ BULOŃSKIEJ PÓŁNOCNEJ)

  • ·Od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską do wysokości mostu nad Potokiem Siedleckim

Na odcinku łączącym obecną ul. Bulońską z budowanym obiektem mostowym prowadzone są prace drogowe polegające m.in. na układaniu mieszanek asfaltowych warstwy wiążącej, roboty związane  z wykończeniem chodników i ścieżek rowerowych oraz  oświetleniem ulic. Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową dwutorowego torowiska. Dotychczas położono ponad pół kilometra dwutorowego torowiska.

Na ukończeniu jest układ drogowy ul. Nowej Wołkowyskiej położono warstwę wiążącą nawierzchni nowej drogi i wykonano chodniki. Kolejnym etapem prac będzie budowa ronda Nowej Wołkowyskiej z Myśliwską oraz wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni. Przeprowadzenie tych prac planowane jest na wiosnę 2019 roku.

 {cwgallery start=84;count=5}

 

  • · Obiekt mostowy nad potokiem Siedleckim

W okolicach skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Nowej Wołkowyską, na wysokości budowanego obiektu mostowego trwają prace związane z wykonaniem podpór mostu. Obiekt wykonywany jest w technologii żelbetowej, a nie jak początkowo zakładano stalowej. Takie rozwiązanie jest szybsze w realizacji, zmniejsza poziom hałasu przez co poprawia komfort użytkowania. Długość całkowita mostu wyniesie ok. 222 m. Obiekt umożliwi bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego, szynowego oraz pieszo-rowerowego nad Potokiem Siedleckim.

 

  • · Od obiektu mostowego do skrzyżowania z ul. Kartuską

Kierując się dalej w kierunku ul. Kartuskiej na budowanym odcinku drogowym wykonano krawężniki i warstwy podbudowy jezdni. Obecnie prowadzone są prace brukarskie i humusowanie wysokich skarp wraz umocnieniami w celu zabezpieczenia przed warunkami zimowymi.

PRACE W REJONIE UL. KARTUSKIEJ (DOLNY ODCINEK NOWEJ BULOŃSKIEJ PÓŁNOCNEJ)

 

  • · Ul. Jabłoniowa od skrzyżowania ul. Kartuskiej do skrzyżowania z ul. Warszawską

Na  odcinku ul. Jabłoniowej zakończono prace związane z uzbrojeniem podziemnym tj. kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną oraz wodociągiem i wszelkiego rodzaju kablami trakcyjnymi, elektrycznymi. Na całym odcinku wykonano również podbudowy pod jezdnie i przystąpiono do układania asfaltowych warstw nawierzchni.

 

  • · Pętla tramwajowa w rejonie ul. Jabłoniowej i Warszawskiej

W rejonie skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej, gdzie będzie pętla tramwajowa, wykonywane są sieci uzbrojenia podziemnego. Niebawem rozpocznie się wykonywanie podbudów i prac brukarskich na jezdniach.

NBulonska XII 8

{cwgallery start=77;count=8}

 

Aktualizacja 21.11.2018 r.

Na terenie budowy nowej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą trwają prace brukarskie, chodniki i ścieżki rowerowe. Wykonywane są prace z układem drogowym na skrzyżowaniu ul. Myśliwskiej i Bulońskiej. Wykonano warstwę tłucznia w torowisku, trwają prace związane z układaniem podkładów i szyn. Realizowane są prace związane z budową podpór mostowych. Rozpoczęto humusowanie skarp, związane jest to z wykonaniem drenażu nawodnionych skarp.

DSC07345

{cwgallery start=37;count=40}

Aktualizacja 01-10-18

  • Na odcinku istniejącej ul. Bulońskiej ścieżki rowerowe zostały wykonane i przekazane do GZDiZ
  • Od Bulońskiej do wysokości budowanego wiaduktu - wykonano podbudowy pod jezdnię, trwają prace brukarskie, układanie krawężników oraz prace związane z warstwą drenażową w torowisku. Trwają prace związane przygotowaniem wpustów deszczowych i przygotowanie pod układanie warstw nawierzchni 
  • Obiekt mostowy - trwają roboty związane z palowaniem pod podpory
  • Od budowanego wiaduktu do ul. Kartuskiej - wykonywane są nasypy, kanalizacja deszczowa oraz wodociąg i przystąpiono do wykonania podbudowy pod jezdnię oraz ustawienia krawężników.
  • Od ul. Jabłoniowej przy skrzyżowaniu z ul. Kartuską prowadzone są roboty na kanalizacji deszczowej, układane są kable trakcyjne. Równolegle trwają roboty ziemne związane z wykonaniem nasypu wzdłuż ul. Kartuskiej.
  • Pętla przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej - kontynuacja robót ziemnych, sieci CO, kontynuowane są prace przy kanalizacji deszczowej.

Wprowadzona w lipcu tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ul. Jabłoniowej (przy wjeździe do straży pożarnej) i Kartuskiej, z uwagi na występowanie niekorzystnych warunków  gruntowych oraz konieczność przebudowy kanalizacji deszczowej, została wydłużona. Zakładamy, że przy sprzyjających warunkach pogodowych obowiązująca obecnie organizacja ruchu potrwa jeszcze przez najbliższe 1,5 miesiąca. Z uwagi na okres jesienny termin ten może ulec zmianie. Przedłużające się prace w rejonie ul. Jabłoniowej nie wpływają  jednak na wydłużenie terminu zakończenia całej inwestycji. Obecnie cały proces inwestycyjny przebiega zgodnie z harmonogramem.

 

 

NowaB IX 8

{cwgallery start=17;count=19}

 

Aktualizacja 10.09.2018 r.

Uwaga kierowcy! Zmiany w ulicy Warszawskiej!

Informujemy, że we wtorek (11.09.18r.) około godziny 10:00 zostanie uruchomiony objazd w ul. Warszawskiej na odcinku ok. 400 metrów. Ruch w ul. Warszawskiej odbywać się będzie na równoległej, dwukierunkowej nitce. W związku z tymczasową organizacją ruchu kierowcy muszą liczyć się z dwiema zmianami kierunku jazdy – na wjeździe i wyjeździe z bypassu. Powyższy objazd będzie obowiązywał do czasu wybudowania docelowego układu ul. Nowej Warszawskiej (do 2019 r.) . Przypomnijmy, że  zmiana w ruchu związana jest z budową ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

 

mapa warszawska

 

Aktualizacja 27-08-18

Prace na terenie budowy linii tramwajowej toczą się na odcinku ponad dwóch kilometrów, zaangażowanie robót w zależności od lokalizacji przedstawia się następująco :

  • Na odcinku od ul. Bulońskiej do obiektu mostowego trwają roboty ziemne oraz mikro i makroniwelacja – przygotowanie terenu pod podbudowy, kończą się roboty związane z wodociągiem oraz kanalizacją deszczową i pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego
  • Obiekt mostowy – trwa kontynuacja robót przy platformach pod podpory, badania gruntu.
  • Od obiektu mostowego do ul. Kartuskiej – kontynuacja robót ziemnych w tym profilowanie skarp nasypu, zakończono budowę przepustu. 
  • Od Kartuskiej do  ul. Jabłoniowej  – wykonywane są roboty na kanalizacji deszczowej, gazociągu, wodociągu, a także kable trakcyjne. 
  • Na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej – kontynuacja robót ziemnych makroniwelacja, roboty na sieci CO, rozpoczęto również prace przy budowie  kanalizacji deszczowej. Na ul. Bulońskiej prowadzone są roboty związane z budową ścieżki rowerowej oraz remontem chodników po prawej stronie istniejącej ulicy. Pod koniec tygodnia planowane jest układanie mas bitumicznych.

DSC03846

{cwgallery start=8;count=16}



Aktualizacja 18.07.2018

UWAGA! ZMIANA TERMINU WPROWADZENIA ZMIAN W ORGANIZACJI RUCHU NA UL. JABŁONIOWEJ

Kilka dni temu informowaliśmy o planowanym wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu w ul. Jabłoniowej od 23 lipca. Termin ten uległ zmianie i nowa organizacja wprowadzona zostanie w środę, 25 lipca około południa.

Kontynuujemy prace związane z budową ul. Nowej Bulońskiej Północnej, dlatego od 25 lipca (środa) od ok. godz. 12.00, planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu w ul. Jabłoniowej (przy wjeździe do straży pożarnej).

Taka organizacja potrwa do końca września.

W ramach tymczasowej organizacji całkowicie wyłączony z ruchu będzie odcinek ul. Limbowej od Kartuskiej do Jabłoniowej. Tym samym dojazd do węzła Jabłoniowa/Armii Krajowej (trasa WZ), nie będzie możliwy od strony ul. Kartuskiej.

Ponadto zjeżdżając z ul. Armii Krajowej w obrębie węzła Jabłoniowa/Armii Krajowej, będzie można jechać jedynie w kierunku Szadółek. Przejazd w kierunku ul. Kartuskiej będzie zamknięty.

Wjazd na węzeł Jabłoniowa/Armii Krajowej w obydwu kierunkach, możliwy będzie jedynie od strony Szadółek ulicą Jabłoniową.

Na wyłączonym odcinku ul. Jabłoniowej, dopuszczony zostanie ruch pieszy i rowerowy.

Objazd w kierunku Szadółek będzie odbywał się głównie ul. Leszczynową.

W ramach organizacji utworzone zostanie tymczasowe rondo na skrzyżowaniu Jabłoniowa – Leszczynowa – Turzycowa.

W tym czasie wykonawca będzie przebudowywał infrastrukturę podziemną i zmieni konstrukcję jezdni.

 





...................................................................................................................................
16 lipca około godz. 11.00, wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu na ul. Myśliwskiej.
Zmiany dotyczą dwóch odcinków ulicy:

1. Skrzyżowanie ul. Myśliwskiej z ul. Bulońską (na wysokości kościoła pw. Miłosierdzia Bożego)

Zamknięty dla ruchu zostanie fragment skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską w kierunku
ul. Piekarniczej (na wysokości kościoła). Zgodnie z wprowadzoną organizacją nie będzie możliwości zjazdu ulicą Myśliwską w kierunku ul. Piekarniczej. Dojazd do ulicy Piekarniczej odbywał się będzie przez ulicę Bulońską i Rakoczego. Jezdnia Bulońskiej w kierunku Rakoczego zostanie zawężona do jednego pasa ruchu na odcinku ok. 60 m. Istniejący przystanek autobusowy „Migowo” zostanie przesunięty o ok. 40 m w kierunku Rakoczego. Ruch pieszych odbywać się będzie wyznaczonymi tymczasowymi chodnikami.
Wprowadzone zmiany są I etapem prac związanych z budową skrzyżowania łączącego ul. Bulońską
z ul. Nową Bulońską Północną.

Taka organizacja potrwa do końca września.


Mapa lokalizacji

 




  1. 2. Skrzyżowanie ul. Myśliwskiej z ul. Wołkowyską


    Na skrzyżowaniu ul. Myśliwskiej z ul. Wołkowyską wprowadzone zostanie jednostronne zawężenie chodnika od strony budowanej ul. Nowej Wołkowyskiej. Utrudnienia w ruchu związane są z budową ronda ul. Nowej Wołkowyskiej i będą dotyczyły jedynie pieszych. Przewidywany czas utrudnień to ok. 4 tygodni.


Mapa lokalizacji

 

 

 


Aktualizacja 11.07.2018 r.

Po okresie organizacji budowy i przygotowań do robót, pełną parą ruszyła budowa linii tramwajowej łączącej południowe dzielnice miasta. Na znacznym obszarze inwestycji, na terenie dawnych ogrodów działkowych wykonywane są prace polegające na makroniwelacji terenu. Rozpoczęto również układanie infrastruktury podziemnej, w tym kanalizacji deszczowej, ciepłociągu, wodociągu i gazociągu. Prace związane z budową infrastruktury podziemnej prowadzone są również od strony ul. Jabłoniowej. Na odcinku ulicy Jabłoniowej, od strony ul. Kartuskiej, wykonywana jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych przystąpiono również do prac związanych z budową kanalizacji deszczowej. Od strony istniejącej ul. Bulońskiej trwają natomiast rozbiórki starych ciągów, układane są podbudowy pod ścieżkę i chodnik w kierunku ul. Rakoczego, sukcesywnie prowadzone są również prace brukarskie. Postępy prac na budowie oceniał wczoraj prezydent Adamowicz.

 

 

 

 




Aktualizacja 26.06.2018 r.

Istniejąca ul. Bulońska: kontynuacja prac brukarskich, podbudowa pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego.
ul. Nowa Bulońska: wykonano kanalizację deszczową na odcinku 0+100 do 0+160 i wodociąg na odcinku 0+180 do 0+160 oraz na ul. Wołkowyska do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską rozpoczęto prace na wodociągu.
ul. Stara Jabłoniowa: rozbiórka starych nawierzchni betonowych oraz przystąpienie do prac przy kanalizacji deszczowej na kolektorze 800.
Równocześnie prowadzone są na terenie inwestycji roboty ziemne, makroniwelacja terenu, badania geotechniczne.

 

 

 

 

 

 



Aktualizacja 16.05.2018 r.

Aktualnie na terenie inwestycji wykonywana jest droga tymczasowa, trwają prace związane z porządkowaniem terenu oraz przygotowywaniem podłoża gruntowego pod nasyp.

 

 



Aktualizacja, 23.05.2018 r.

Uwaga kierowcy!
Informujemy, że z przyczyn niezależnych od inwestora, planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu w pobliżu budowy Nowej Bulońskiej Północnej zostało przeniesione na czwartek, 24 maja, na godzinę 11.

Przypomnijmy, jak będzie wyglądała organizacja ruchu w terminie 24 maja – lipiec 2018 r. :
- zamknięcie zachodniej nitki ul. Jabłoniowej (pod wiaduktem WZ) i poprowadzenie ruchu nitką wschodnią dwukierunkowo
- na skrzyżowaniu ulic Limbowej i Kartuskiej powstanie tymczasowe rondo
- odcinki od ul. Kartuskiej do tymczasowego ronda oraz ul. Limbowa będą dwukierunkowe
- objazd do obwodnicy z ul. Kartuskiej zalecany przez Jasień, ze względu na brak możliwości zjazdu na trasę WZ z kierunku od ul. Kartuskiej (mapka w załączeniu)

Za utrudnienia przepraszamy i apelujemy o zachowanie ostrożności!

Aktualizacja, 28.05.2018 r.

W związku z postępem prac przy realizacji zadania Nowej Bulońskiej informujemy, iż od dnia 28.05.2018r. wyłączony z ruchu został odcinek ul. Stolema. Przedmiotowy odcinek ul. Stolema w układzie docelowym jest zlikwidowany, gdyż zgodnie z dokumentacją dojazd będzie tylko od zachodniej strony do Nowej Bulońskiej , natomiast od wschodniej zaprojektowane są schody terenowe.

Aktualizacja, 21.05.2018 r.

23 maja o godz. 13 budowa wkroczy w kolejny etap, co wiązać się będzie z utrudnieniami dla kierowców i pieszych.

- Wspólnie z Wykonawcą staraliśmy się tak opracować harmonogram prac, by jak najmniej wpłynąć na organizację ruchu. W tym celu prace podzielono na trzy etapy – wyjaśnia Jerzy Miotk, koordynator projektu z ramienia DRMG.

Prace w rejonie ul. Kartuskiej:
I etap – 23 maja – lipiec 2018 r.
- zamknięcie zachodniej nitki ul. Jabłoniowej (pod wiaduktem WZ) i poprowadzenie ruchu nitką wschodnią dwukierunkowo
- na skrzyżowaniu ulic Limbowej i Kartuskiej powstanie tymczasowe rondo
- odcinki od ul. Kartuskiej do tymczasowego ronda oraz ul. Limbowa będą dwukierunkowe
- objazd do obwodnicy z ul. Kartuskiej zalecany przez Jasień, ze względu na brak możliwości zjazdu na trasę WZ z kierunku od ul. Kartuskiej (mapka w załączeniu)

Poniżej planowane etapy na najbliższe miesiące:
Prace w rejonie ul. Kartuskiej:
*II etap – lipiec – sierpień 2018 r.
- zamkniecie dwóch nitek ulicy Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej) od ulicy Kartuskiej do zjazdu z łącznicy Armii Krajowej od strony Żukowa
*III etap – wrzesień – grudzień 2018 r.
- zamknięcie wschodniej nitki ulicy Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej)
i ul. Limbowej
- ruch odbywać się będzie nowo wybudowaną ul. Kartuską oraz udostępnionym skrzyżowaniem ul. Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej) z Kartuską i zachodnią nitką ul. Nowej Bulońskiej
- ruch z zachodniej nitki ulicy Nowej Bulońskiej zostanie przekierowany na wschodnią nitkę ul. Nową Bulońską przy skrzyżowaniu Warszawska – Jabłoniowa
* Podane terminy mogą ulec zmianie

Prace w rejonie ul. Bulońskiej:
I etap – 24 maja – lipiec 2018 r.
- budowa ścieżek rowerowych oraz remont chodnika wzdłuż ul. Bulońskiej (istniejącej) na odcinku
od ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej
- prace prowadzone będą sukcesywnie i nie będą generowały utrudnień
w ruchu pojazdów

Planowane zmiany w organizacji ruchu zaprezentowano 21 maja na konferencji prasowej w siedzibie DRMG.

 

 

 



Aktualizacja, 2.05.2018r.

Uwaga kierowcy! Ruszają prace przy budowie Nowej Bulońskiej Północnej
Prace w rejonie ul. Kartuskiej

Od poniedziałku, 07.05.2018 będą prowadzone roboty związane z przygotowaniem dodatkowych tymczasowych pasów ruchu przy ul. Jabłoniowej w obrębie węzła z trasą WZ. W ramach prac przygotowawczych wybudowane zostanie również tymczasowe rondo w ciągu ul. Kartuskiej i ul. Limbowej (przy markecie spożywczym) oraz prawo-skręt i tymczasowe nawierzchnie na zjeździe z ul. Jabłoniowej w trasę WZ. Roboty przygotowawcze będą trwały ok 1,5 tygodnia i nie będą powodowały większych utrudnień w ruchu – będą odbywały się w większości poza jezdnią.
Po zakończeniu prac przygotowawczych, wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu, polegająca na wyłączeniu zachodniej nitki ul. Jabłoniowej (pod wiaduktem WZ) i puszczeniu ruchu nitką wschodnią dwukierunkowo.
Zalecany objazd z ul. Kartuskiej do obwodnicy będzie prowadził przez Jasień, ze względu na brak możliwości zjazdu na trasę WZ z kierunku od ul. Kartuskiej. Odcinek od ul. Kartuskiej do tymczasowego ronda oraz ul. Limbowa będą dwukierunkowe.

Prace w rejonie ul. Bulońskiej

W tym samym czasie rozpoczną się również prace związane z budową ścieżki rowerowej oraz remontem chodników w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Marusarzówny do ul. Myśliwskiej. Roboty będą prowadzone w taki sposób, aby nie powodować znaczących utrudnień w ruchu pieszych.
Taka organizacja ruchu potrwa około 2-3 miesięcy (w zależności od warunków pogodowych i gruntowych oraz kolizji z uzbrojeniem podziemnym).

O kolejnych zmianach będziemy informowali z wyprzedzeniem. Za utrudnienia przepraszamy i apelujemy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych robót.




Aktualizacja 17.04.2018 r.

We wtorek, 17 kwietnia przy skrzyżowaniu ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską podpisana została umowa na budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, która ma połączyć istniejącą ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową. Inwestycja zakłada budowę linii tramwajowej, jezdni oraz ścieżki rowerowej wraz infrastrukturą towarzyszącą od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej. Zadanie jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W przeważającym obszarze inwestycja prowadzona będzie poza istniejącym układem drogowym, dlatego też mieszkańcy nie muszą się ich obawiać znaczących utrudnień. O wszelkich zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem. Przekazanie wykonawcy placu budowy zaplanowano na najbliższy czwartek.









Aktualizacja 9.01.2018 r.

9 stycznia ogłoszona została informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Po weryfikacji dokumentów, największą ilość punktów, na podstawie przyjętych kryteriów, uzyskało Konsorcjum, którego Liderem jest – firma NDI S.A. z Sopotu. Wykonawca za realizację inwestycji zaproponował kwotę 191.715.780,89 zł.
Teraz decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty, musi się uprawomocnić. Zgodnie z ustawą PZP okres na uprawomocnienie to 10 dni. Następnie dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych, po zakończeniu której podpisana zostanie umowa na realizację robót.


Aktualizacja 20.12.2017 r.

Oferty przetargowe na Nową Bulońska Północną otwarte!!! W ogłoszonym przetargu na budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej złożono siedem ofert. Kwota przeznaczona na realizację zadania to 193 mln zł.
Otworzone dzisiaj oferty złożyli:
1.Konsorcjum firm:
Lider Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. – na kwotę 270.420.641,92 zł
ul. Hutnicza 35
81-061 Gdynia
2.Partner -Przedsiębiorstwo Usługowo
Handlowe „RAJBUD” Sp. z o.o.
ul. Szymbarskich Zakładników 22 83-315 Szymbark

2. Konsorcjum firm:
1.Lider-MOSTY ŁÓDŹ S.A – na kwotę 282.661.494,31 zł
ul. Bratysławska 52
94-112 Łódź
2.Partner -TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp.kom.
ul. Marymoncka,42,01-977 Warszawa
3. Partner – WPRD GRAVEL Sp. z o.o.
ul. Żaglowa 2, 80-560 Gdańsk

3. BUDIMEX S.A. – na kwotę 263.970.830,83 zł
ul. Stawki 40
01-040 Warszawa

4. Konsorcjum firm:
1.Lider-Trakcja PRKiI S.A. ul. Złota 59 – na kwotę 255.379.061,80 zł
00-120 Warszawa
2.Partner- AB Kauno Tiltai, Ateites 46,
52502 Kowno, Litwa
3. Partner -KZN Rail Sp. z o.o., ul. Półłanki 25,
30-740 Kraków

5. Konsorcjum firm:
1.Lider -Firma GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o.
ul. Toruńska 300, 85-880 Bydgoszcz – na kwotę 241.460.034,26 zł
2.Partner- Przedsiębiorstwo Budownictwa
Drogowo-Inżynieryjnego S.A.
ul. Wapienna 10,87-100 Toruń
3.Partner – Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.ul. Isep 2E, 21-588 Kraków

6. Konsorcjum firm:
1.Lider-NDI S.A. ul. Powstańców Warszawy 19 – na kwotę 191.715.780,89 zł
81-718 Sopot
2. Partner- NDI Sp. z o.o. ul. Powstańców Warszawy 19, 81-718 Sopot
3. Partner-CONSTRUCCIONES PROMOCIONES BALZOLA S.A. Avenida Sabino Arana, 20-30, 48013 Bilbao, Hiszpania
4. Partner -BALZOLA POLSKA Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 12, 00-124 Warszawa

7. Konsorcjum firm:
1.Lider - Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. – na kwotę 237.809.967,31 zł
ul. Postępu 19, 02-676 Warszawa
2.Partner: Aldesa Construcciones SA
c/ Bahia de Pollensa 13, 28042 Madryt
3.Partner- COALVI S.A.
c/Madre Rafalos 2-60 Planta, 50-004 Zaragoza


Oferty będą teraz sprawdzane pod względem formalno-prawnym. Po ogłoszeniu
i uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej, dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych.


Aktualizacja 4.12.2017 r.

Otwarcie ofert przetargowych zostało przełożone na 20 grudnia.

Aktualizacja 31.10.2017 r.

31 października Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, działająca w imieniu i na rzecz Gminy Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo - Kanalizacyjnej Sp. z o.o, jako Zamawiający, ogłosiła informację o WYNIKACH OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Warunki udziału w postępowaniu spełniło 15 z 16 wykonawców. Do dalszego etapu postępowania nie została zaproszona firma MOST Sp. z o.o., z Sopotu, która została wykluczona z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ nie spełniła wymaganych warunków. Wszyscy wykonawcy spełniający warunki określone w postępowaniu zostali zaproszeni do drugiego etapu postępowania. Termin składania ofert cenowych wyznaczony został na 7 grudnia 2017 r.



Aktualizacja 3.10.2017 r.

3 października o godzinie 11.00 minął termin składania wniosków o przystąpienie do udziału w postępowaniu przetargowym na realizację robót związanych z budową linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą ul. Nowej Bulońskiej Północnej. W wyznaczonym terminie wnioski złożyło 16 wykonawców:

L.p. Nazwa (firma) i adres Wykonawcy
1. Konsorcjum firm:
1.Lider-MOSTY ŁÓDŹ S.A ul. Bratysławska 52, ŁódŸ
2.Partner TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp.kom ul. Marymoncka,42,01-977 Warszawa
3. Partner – WPRD GRAVEL Sp. z o.o. ul. Żaglowa 2, 80-560 Gdańsk
2. ENERGOPOL – Szczecin S.A. ul. Œw. Floriana 9/13 70-646 Szczecin
3. Konsorcjum firm:
1. Lider: Metrostav Polska S.A. ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
2. Partner: Metrostav a.s. 180 00 Praha 8
Kozeluzka 2450/4, Liben, Republika Czeska
4. MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
5. IDS – BUD S.A. ul. Grzybowska 8700-844 Warszawa
6. Konsorcjum firm:
1. Lider -Firma GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o.ul. Toruńska 300, 85-880 Bydgoszcz
2. Partner- Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. ul. Wapienna 10,87-100 Toruń
3. Partner – Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o. ul. Isep 2E, 21-588 Kraków
7. ZUE S.A. ul. K. Czapińskiego 330-048 Kraków
8. Konsorcjum firm:
1.Lider Firma Budowlana MTM SA ul. Hutnicza 35, 81-61 Gdynia
2.Partner -Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe ‘RAJBUD” Sp. z o.o. ul. Szymbarskich Zakładników 22 83-315 Szymbark
9. BUDIMEX S.A. Ul. Stawki 40 01-040 Warszawa
10. Konsorcjum firm:
1. Lider - Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o.ul. Postępu 19, 02-676 Warszawa
2. Partner: Aldesa Construcciones SA
ul. Bahia de Pollensa 13, 28042 Madryt
3. Partner- COALVI S.A. Madre Rafalos 2-6 Planta, 50-004 Zaragoza
11. Konsorcjum firm:
1. Lider- EUROVIA POLSKA S.A.
Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce, ul. Szwedzka 5
2. Partner- EUROVIA CS, a.s Narodni 138/10, Nowe Miasto, 110 00 Praga 1
12. STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10 05-800 Warszawa
13. Konsorcjum firm:
1.Lider-Trakcjaa PRKiT S.A. ul. Złota 59, 00-120 Warszawa
2.Partner- AB Kauno Tiltai, Ateites 46, 52502 Kowno, Litwa
3. Partner -KZN Rail Sp. z o.o., ul. Półłanki 25, 30-740 Kraków
14. MOST Sp. z o.o.ul. Kujawska 51A, 81-862 Sopot
15. Konsorcjum firm:
1.Lider NDI S.A. ul. Powstańców Warszawy 19, 81-718 Sopot
2. Partner- NDI Sp. z o.o. ul. Powstańców Warszawy 19, 81-718 Sopot
3. Partner-CONSTRUCCIONES PROMOCIONES BALZOLA S.A. Avenida Sabino Arana, 20-3, 48013 Bilbao, Hiszpania
4. Partner -BALZOLA POLSKA Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 12, 00-124 Warszawa
16. SKANSKA S.A. ul. Gen. Józefa Zajšczka 9, 01-518 Warszawa

Następnie, po weryfikacji dokumentów Wykonawcy, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu postępowania przetargowego, zaproszeni zostaną do złożenia ofert cenowych.


Aktualizacja 05.09.2017 r.


Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został przełożony na 3 października.



Aktualizacja 03.08.217

W Środę, 2 sierpnia Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, działająca w imieniu Gminy Miasta Gdańska, wysłała do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej ogłoszenie przetargu na realizację budowy linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Przetarg na stronie Dz.U.UE powinien ukazać się w ciągu najbliższych 5 dni.

Postępowanie przetargowe jest dwuetapowe, wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po weryfikacji dokumentów, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone
do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 5 września. Zaproszeni Wykonawcy na złożenie ofert przetargowych będą mieli minimum 30 dni. Planowany termin zakończenia robót budowlanych przypada na koniec lipca 2019 roku, natomiast pielęgnacja zieleni zakończy się 30 lipca 2021 r. Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.

Aktualizacja 24.04.2017 r.

Rozpoczynamy przygotowania do realizacji budowy ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Wkrótce ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na realizację inwestycji, ale w pierwszej kolejności ruszą prace rozbiórkowe na terenie ogrodów działkowych Chopin, Zremb, Jar i Orlik. Nowa Bulońska ma mieć ok. 2,8 kilometra długości i ma połączyć istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie też dwutorowa linia tramwajowa do ul. Warszawskiej. Na terenach, gdzie powstanie Nowa Bulońska, obecnie toczy się procedura wywłaszczeniowa - chodzi o około 11 hektarów gruntu, które Miasto przejmuje od dotychczasowych właścicieli. Powstająca ulica przetnie teren ogrodów działkowych co wiąże się z likwidacją istniejących działek i rozbiórką altan. Działkowcy za swoje ogródki otrzymają odszkodowania zgodnie z wyceną rzeczoznawców. Od początku DRMG działało w porozumieniu z Polskim Związkiem Działkowców i już w 2013 i 2015 roku odbywały się spotkania informacyjne dla działkowców zapowiadające realizację inwestycji. Część budynków znajdujących się na terenie ogrodów działkowych to nie altany, a domy całoroczne, które zostały wybudowane nielegalnie i które działkowcy zamieszkują przez cały rok. Ponieważ jest to samowola budowlana – budynki te nie podlegają procedurze odszkodowawczej. Niestety przedstawiciele Polskiego Związku Działkowców nie byli w stanie oszacować, ile osób może mieszkać na terenie ogrodów. Ostatecznie - podczas kolejnej (komisarycznej) wizytacji rzeczoznawcy przeprowadzonej na miejscu w pierwszych dniach kwietnia - potwierdzono, że na terenie ogrodu Chopin przebywa pięć rodzin, dla których jest to jedyne miejsce zamieszkania. Obecnie pracownicy gdańskiego magistratu są w stałym kontakcie z wszystkimi pięcioma rodzinami. Ustalono, że rodziny te w pierwszej kolejności otrzymają odszkodowanie związane z przejęciem działek przez Miasto (co ma ułatwić przeprowadzkę). Mieszkańcy działek złożyli również wnioski do Referatu Lokalowego UMG o przyznanie innych lokali z zasobu komunalnego.

Realizacja inwestycji ma trwać dwa lata. Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej: http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci