20 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 85 przy ul. Stolema odbyło się kolejne, czwarte spotkanie informacyjne dotyczące przebiegu ulicy Nowej Politechnicznej, będącej elementem trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz.
Spotkanie zgromadziło około 70 mieszkańców, zainteresowanych przebiegiem planowanej trasy. Na spotkaniu obecni byli zarówno mieszkańcy Jasienia i Kokoszek oraz ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Po zaprezentowaniu wybranych wariantów, tak jak na poprzednich spotkaniach, mieszkańcy mieli możliwość zadawania pytań.
Ostateczny wariant przebiegu trasy nie zostal jeszcze wybrany. Dzięki prowadzanym spotkaniom informacyjnym, DRMG ma możliwość uzyskania opinii mieszkańców na temat planowanej inwestycji. Ostateczna decyzja dotycząca wyboru wariantu do dalszego opracowania projektu budowlanego, podjęta zostanie dopiero po wszystkich spotkaniach informacyjnych.
Kolejne spotkania odbędą się:
• 27 kwietnia (środa), godz. 17, w sali gimnastycznej SP nr 12 ul. Człuchowskiej 6.
OPINIA_GEOTECHNICZNA (kliknij w nazwę).
PREZENTACJA PRZEDSTAWIANA NA SPOTKANIU (kliknij w nazwę).
KIERUNKI CODZIENNYCH PODRÓŻY MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA (kliknij w nazwę).
WIZUALIZACJA TRASY GDAŃSK POŁUDNIE - WRZESZCZ (kliknij w nazwę).
WARIANTY PRZEBIEGU
Początek trasy dla wybranych trzech wariantów jest taki sam. Planowana linia tramwajowa zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny. Dalej przebiegać będzie ulicą Wileńską (częściowo w tunelu), a następnie przy zbiorniku retencyjnym skręcać będzie w kierunku ul. Sobieskiego. Na wysokości skrzyżowania ul. Sobieskiego i ul. Smoluchowskiego przebieg trzech wybranych wariantów zaczyna się różnić:
Wariant I zakłada, że planowana linia tramwajowa poprowadzona zostanie ul. Smoluchowskiego przy terenach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, aż do al. Zwycięstwa.
Wariant II przewiduje, że tramwaj pojedzie ul. Sobieskiego, wykorzysta kawałek rezerwy pod ul. Nową Politechniczną, Do Studzienki, Fiszera oraz Boh. Getta Warszawskiego - gdzie powstałaby strefa ograniczonego ruchu samochodowego.
Wariant III -zakłada, że tramwaj pojedzie przez ul. Sobieskiego, a następnie ul. Siedlicką i tak jak w wariancie drugim – wyjedzie przez strefę ograniczonego ruchu samochodów w ul. Boh. Getta Warszawskiego.