Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Spotkanie informacyjne w sprawie GPW w SP 12 przy ul. Człuchowskiej.

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

W środę, 27 kwietnia, odbyło się piąte, ostatnie już spotkanie informacyjne z mieszkańcami Gdańska w sprawie przebiegu trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Do Szkoły Podstawowej nr 12 przy ul. Człuchowskiej przyszło około 70 osób. Wśród nich obecni byli mieszkańcy Ujeściska oraz Wrzeszcza, a także przedstawiciele ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

 

W trakcie spotkania przedstawione zostały wizualizacje trasy tramwajowej prowadzącej od Kowal, przez Jasień, do Wrzeszcza, a także proponowanego przebieg czerwonego wariantu trasy GPW. 
Ostateczna decyzja co do przebiegu Nowej Politechnicznej W maju powinna zapaść. A to dlatego, że pod koniec roku Gdańsk będzie starał się o pozyskanie środków unijnych na realizację tego projektu. Wcześniej jednak musi posiadać decyzję środowiskową. Procedura jej uzyskania trwa co najmniej kilka miesięcy. Dlatego maj jest ostatecznym terminem.




OPINIA_GEOTECHNICZNA (kliknij w nazwę).

 


PREZENTACJA PRZEDSTAWIANA NA SPOTKANIU (kliknij w nazwę).

 


KIERUNKI CODZIENNYCH PODRÓŻY MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA (kliknij w nazwę).

 


WIZUALIZACJA TRASY GDAŃSK POŁUDNIE - WRZESZCZ (kliknij w nazwę).

 

WARIANTY PRZEBIEGU 

Początek trasy dla wybranych trzech wariantów jest taki sam. Planowana linia tramwajowa zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny. Dalej przebiegać będzie ulicą Wileńską (częściowo w tunelu), a następnie przy zbiorniku retencyjnym skręcać będzie w kierunku ul. Sobieskiego. Na wysokości skrzyżowania ul. Sobieskiego i ul. Smoluchowskiego przebieg trzech wybranych wariantów zaczyna się różnić: 

Wariant I zakłada, że planowana linia tramwajowa poprowadzona zostanie ul. Smoluchowskiego przy terenach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, aż do al. Zwycięstwa. 

Wariant II przewiduje, że tramwaj pojedzie ul. Sobieskiego, wykorzysta kawałek rezerwy pod ul. Nową Politechniczną, Do Studzienki, Fiszera oraz Boh. Getta Warszawskiego - gdzie powstałaby strefa ograniczonego ruchu samochodowego. 

Wariant III -zakłada, że tramwaj pojedzie przez ul. Sobieskiego, a następnie ul. Siedlicką i tak jak w wariancie drugim – wyjedzie przez strefę ograniczonego ruchu samochodów w ul. Boh. Getta Warszawskiego.