Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej obejmował w sumie 26 inwestycji podzielonych na 23 kontrakty realizowane przez wielu wykonawców. Objął modernizacją ponad 20% najbardziej newralgicznych odcinków sieci tramwajowej, czyli prawie 20 kilometrów torów wraz z całą infrastrukturą techniczną sieci tramwajowej.
Wybudowano 48 rozjazdów, przebudowano i zbudowano 35 przejazdów z płyt gumowych przez ulice i skrzyżowania. Przebudowano 41 przejść dla pieszych wyposażając je także w płyty gumowe. Na wszystkich odcinkach budowanych i remontowanych torowisk, wymieniono trakcję elektryczną. W 13 miejscach przebudowano sygnalizację świetlną. Zmodernizowano zasilanie trakcji elektrycznej oraz sterowanie zwrotnicami rozjazdów. Przy planowaniu prac wzięto pod uwagę torowiska szczególnie zniszczone oraz uciążliwe dla kierowców i pieszych. Nowe tory pozwalają na poprawę płynności jazdy, skrócenie czasu podróży, bezpieczną, bardziej komfortową i przede wszytkach cichszą jazdę składów tramwajowych.