Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, zakończyła realizację zadania, polegającego na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku zlokalizowanego w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91, prowadzącą na południe kraju wraz z przebudową układu drogowego.
Część 2
Widok przed rozpoczęciem realizacji
Aktualizacja, 11.06.2019 r.
W związku z planowanymi pracami przy betonowaniu wiaduktu, w piątek (14.06) w godzinach nocnych nastąpi zawężenie jezdni na 50-metrowym odcinku w obrębie skrzyżowania ul. Trakt św. Wojciecha z ul. Zaroślak. Prace prowadzone będą w godzinach 23.00 – 5.00. W obrębie skrzyżowania ruch odbywać się będzie wahadłowo. Po zakończeniu prac, ok. godziny 5.00 przywrócona zostanie obowiązująca obecnie organizacja ruchu. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, termin prac może zostać przełożony.
Aktualizacja 06.06.2019 r.
Podwieszono dolny ruszt konstrukcji stalowej do dźwigarów łukowych wiaduktu nad torami kolejowymi oraz zamontowano na nim płyty prefabrykowane. Trwa montaż zbrojenia płyty ustroju nośnego, zaś jej betonowanie zaplanowano na przełom czerwca i lipca.
Zabetonowano płytę ustroju nośnego wiaduktu nad ulicą Nowe Podwale Grodzkie, trwają przygotowania do ułożenia na niej papy termozgrzewalnej oraz ustawienia krawężników w linii kap chodnikowych.
Trwa budowa nasypu drogowego od strony dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, na wykonanej części nasypu ułożono pierwsze warstwy podbudowy z masy bitumicznej.
Wykonano płytę przejściową na moście nad kanałem Raduni. Trwają przygotowania do końcowych prac ziemnych przy moście.
Aktualizacja 19.04.2019 r.
Mija rok od rozpoczęcia budowy wiaduktu Biskupia Górka, inwestycji, której celem jest poprawa połączenia centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91. W piątkowy poranek władze Gdańska i trójmiejscy dziennikarze wzięli udział w spacerze po placu budowy wiaduktu Biskupia Górka.
Budowa wiaduktu rozpoczęła się wiosną 2018 roku. Inwestycja rozpoczęła się od budowy prawej jezdni wiaduktu (w stronę centrum Gdańska). W tym czasie powstały m.in. betonowe filary, które podpierają wiadukt nad torami oraz estakadę, a całości konstrukcji dopełnił wiadukt nad Nowym Podwalem Grodzkim. Pod koniec stycznia rozpoczęły się prace związane z montażem stalowych belek, a w połowie lutego pojawił się stalowy ruszt zespolony z żelbetową płytą. Pierwszą nitką nowego wiaduktu kierowcy pojadą jesienią, wówczas rozpocznie się rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa drugiej nitki nowego (w stronę Pruszcza Gdańskiego). Równolegle trwa budowa mostku nad Kanałem Raduni. Powstaje także nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego, a przy ulicy Okopowej powstanie parking. Głównym Wykonawcą robót jest firma Budimex S.A., koszt inwestycji to niespełna 147 mln złotych. Aż 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa zakończyć się ma w październiku 2020 roku.
Co na budowie
Wiadukt nad torami kolejowymi
Zakończony został montaż głównych elementów konstrukcyjnych konstrukcji stalowej wiaduktu nad torami kolejowymi (dźwigary łukowe). Aktualnie trwają prace związane z wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych wiaduktu oraz montaż wieszaków linowych dla podwieszenia dolnego rusztu konstrukcji stalowej na dźwigarach łukowych. Ponadto trwa demontaż tymczasowej ścianki szczelnej stanowiącej wcześniejsze zabezpieczenie istniejącej jezdni Traktu Św. Wojciecha.
Wiadukt nad ul. Nowe Podwale Grodzkie
Trwają prace zbrojeniowe ustroju nośnego wiaduktu. Betonowanie ustroju nośnego wiaduktu wykonano w czwartek 18 kwietnia.
Estakada
Aktualnie trwają prace przygotowawcze płyty ustroju nośnego do ułożenia hydroizolacji z papy termozgrzewalnej.
Mostek nad Kanałem Raduni
Na płycie ustroju nośnego wykonano część hydroizolacji pod kapami chodnikowymi. Aktualnie trwają prace przy montażu krawężników i zbrojeniu konstrukcji chodnikowych. Pod koniec tygodnia planowane jest betonowanie kap chodnikowych.
Aktualizacja, 17.04.2019 r.
W nocy z 23 na 24 kwietnia planowane jest wprowadzenie zmian w ruchu na ul. Okopowej. Zamknięty zostanie odcinek ul. Okopowej na wysokości Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego. Ten fragment będzie całkowicie wyłączony z ruchu. Ulica Toruńska zostanie otwarta dla ruchu w obu kierunkach.
Dojazd do ulicy Mostowej odbywać się będzie przez ulicę Rzeźnicką, która pozostanie jednokierunkowa, ale nastąpi zmiana kierunku jazdy. Auta na ul. Rzeźnickiej poruszać się będą od ul. Toruńskiej w kierunku ul. Augustyńskiego. Dojazd do ulicy Toruńskiej odbywać się będzie przez jednokierunkową ulicę Żabi Kruk, gdzie również nastąpi zmiana kierunku jazdy. Ruch pojazdów na Żabim Kruku będzie możliwy od ul. Augustyńskiego w kierunku ul. Toruńskiej.
Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca roku.
Ponadto w związku z kolejnym etapem budowy Wiaduktu Biskupia Górka, nastąpi korekta związana z ruchem pieszych i rowerzystów na ul. Okopowej. Zamknięty zostanie ruch pieszy i rowerowy na odcinku od wyjścia z tunelu do ul. Armii Krajowej, a na odcinku od tunelu w kierunku ul. Zaroślak ruch odbywać się będzie po tymczasowym chodniku.
Taka organizacja ruchu utrzyma się przez około 3 miesiące.
Aktualizacja 12.04.2019 r.
Zamontowano kolejny odcinek łuku skrajnego, jest to ostatni element konstrukcji stalowej wiaduktu. Trwają prace ziemne, przygotowujące koryto pod budowę odcinka ul. Okopowej.
Aktualizacja 01.04.2019 r.
W nocy 29 na 30 marca zamontowano kolejny odcinek łuku skrajnego. Jest to przedostatni element konstrukcji stalowej wiaduktu nad torami kolejowymi. W nocy z poniedziałku na wtorek (1/2.04) montowany będzie ostatni element łuku. Tym samym zakończy się montaż elementów konstrukcji stalowej wiaduktu dla prawej jezdni.
W ubiegłym tygodniu zabetonowano ustrój nośny estakady. W trakcie betonowania ustroju nośnego wbudowano ok. 1200 m3 betonu.
Aktualnie trwają prace zbrojeniowe na ustroju nośnym wiaduktu nad ul. Nowe Podwale Grodzkie.
Zdjęcia: Marcin Przybysz/ DRMG
Aktualizacja, 28.03.2019 r.
Na budowie trwa betonowie ustroju nośnego estakady. Wykorzystanych do tego będzie 140 transportów z betonem. Objętość betonu, który zostanie dzisiaj wylany to ok. 1200 m3. Ponadto w nocy zamontowano kolejny element konstrukcji stalowej.
Aktualizacja, 26.03.2019 r.
Wiadukt Biskupia Górka – zmiany w pobliżu Węzła Unii Europejskiej
Od poniedziałku, 1 kwietnia zamknięty dla ruchu zostanie fragment jezdni w kierunku Pruszcza Gdańskiego
na wysokości od Węzła Unii Europejskiej do skrzyżowania z ul. Toruńską (odcinek ok. 200 m). Zmiany związane są z kolejnym etapem prac przy budowie Wiaduktu Biskupia Górka. Wprowadzona organizacja obowiązywać będzie przez okres ok. 3 m-cy.
SAMOCHODY
Ruch pojazdów w stronę Pruszcza Gdańskiego, na odcinku ok. 200 m, odbywać się będzie po jezdni
w kierunku Centrum. Droga w kierunku Centrum na czas wprowadzonej zmiany będzie jezdnią z 2 pasami ruchu w kierunku Centrum i 1 pasem ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego (2+1). Organizacja taka będzie stała i funkcjonować będzie przez cały okres, co oznacza że nie będzie zmieniana w zależności od pory dnia.
Jadąc od strony Dworca PKP w kierunku Pruszcza Gdańskiego należy pojechać ul. Nowe Podwale Grodzkie (tunel). Wyjazd z ul. Nowe Podwale Grodzkie na ul. Trakt Św. Wojciecha będzie się odbywał bez sygnalizacji świetlnej i będzie możliwy tylko w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Wyjazd w kierunku ul Toruńskiej i ul. Okopowej zostanie zamknięty.
Zmiany na skrzyżowaniu Al. Armii Krajowej z Traktem Św. Wojciecha
Zjazd od strony Jasienia z Al. Armii Krajowej w stronę Pruszcza Gdańskiego zostanie zamknięty. Objazd z Al. Armii Krajowej w stronę Pruszcza Gdańskiego możliwy będzie przez ul. Rzeźnicką lub ul. Żabi Kruk. (dotyczy sam. osobowych).
Ul. Podwale Przedmiejskie
Bezpośredni zjazd z ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będzie możliwy. Objazd w kierunku Pruszcza możliwy będzie poprzez zawróceniu na węźle Unii Europejskiej (auta osobowe) na węźle Groddecka (auta ciężarowe) i dalej przez ul. Rzeźnicką lub ul. Żabi Kruk (dotyczy sam. osobowych).
Skrzyżowanie ul. Okopowej z Toruńską
Ul. Okopowa będzie ulicą jednokierunkową w kierunku Centrum. Lewoskręt z ul. Okopowej w stronę Pruszcza Gdańskiego zostanie zamknięty, możliwy będzie natomiast ruch w kierunku prosto przez ul. Nowe Podwale Grodzkie (tunel) lub w prawo w kierunku Podwale Przedmiejskie.
Ul. Toruńska
Ruch w ul. Toruńskiej w kierunku ul. Okopowej będzie odbywał się jednokierunkowo w kierunku Traktu Św. Wojciecha.
Ul. Żabi Kruk
Nie będą wprowadzone zmiany w ruchu na ul. Żabi Kruk
PIESI
Ruch pieszy będzie się odbywał jak dotychczas.
AUTOBUSY
Przystanek autobusowy przy ul. Toruńskiej zostanie przesunięty w stronę Pruszcza Gdańskiego i usytuowany na BUS pasie tuż przed skrzyżowaniem z ul. Zaroślak.
Od miejsca gdzie Trakt Św. Wojciecha przechodzi w jedną dwukierunkową jezdnię utrzymana zostanie dotychczasowa organizacja (2 +1) zmieniana w zależności od pory dnia.
Aktualizacja 20.03.2019 r.
W nocy 18/19.03.2019. na budowie Wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku, zamontowano ostatni odcinek łuku środkowego - tzw. łuk zamykający. Tym samym aktualnie widać ostateczny kształt łuku środkowego wiaduktu. Do połowy m-ca kwietnia 2019 r. powinny być zamontowane wszystkie odcinki łuków na łuku skrajnym.
Zdjęcia z nocnego montażu: Marcin Przybysz
Aktualizacja 14.03.2019 r.
Wiadukt nad torami kolejowymi: w nocy 12/13.03.2019. zamontowany został drugi odcinek łuku środkowego ( łuk nr S.Lk/2 ). Estakada : aktualnie trwa montaż zbrojenia ustroju nośnego estakady oraz montaż elementów systemu sprężenia ustroju nośnego. Pod koniec marca 2019 r. planowane jest betonowanie ustroju nośnego estakady ( betonowanie ok. 1200 m3 betonu ).
Aktualizacja, 5.03.2019 r.
W piątek (8.03) o godzinie 17. zmianie ulegnie tymczasowa organizacji ruchu. Ruch jednokierunkowy na ul. Toruńskiej będzie obowiązywał od mostu nad Motławą do ul. Rzeźnickiej. W ramach wprowadzanej organizacji zostanie zamknięty wylot ul. Żabi Kruk od strony Olszynki. Dojazd do ul. Żabi Kruk będzie możliwy od strony ul. Toruńskiej przez ul. Rzeźnicką i łącznik - ul. Wilczą. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do poniedziałku (11.03), do godziny 6 rano.
Aktualizacja 01.03.2019 r.
Aktualnie na terenie budowy kontynuowane są prace montażowe elementów konstrukcji stalowej nowego wiaduktu nad torami kolejowymi W nocy 26/27.02.2019. zamontowany został pierwszy odcinek łuku środkowego dla jezdni prawej. W najbliższym czasie zamontowany zostanie kolejny ruszt stalowy dolnego podestu nowego wiaduktu nad torami kolejowymi - aktualnie element znajduje się na placu montażowym i jest przygotowywany do montażu na obiekcie.
Aktualizacja 18.02.2019 r.
W nocy 16/17 lutego nastąpił montaż kolejnych elementów konstrukcji stalowej wiaduktu. Zamontowano belkę podłużnicową oraz ruszt stalowy.
Aktualizacja 13.02.2019 r.
Aktualnie wykonywane są prace ciesielsko-zbrojarskie przy podporze wiaduktu drogowego. Betonowanie korpusu podpory planowane jest na czwartek 14.02 (betonowanie ok. 200m3 betonu). Trwają prace ciesielsko-zbrojarskie na pierwszym przęśle estakady oraz ustawienie klatek podparcia pod kolejne przęsła. Realizowane są roboty na ul. Toruńskiej związane z przebudową sieci. Przygotowujemy się do montażu kolejnych elementów konstrukcji stalowej wiaduktu.
Aktualizacja 4.02.2019 r.
Aktualizacja 4.02.2019 r.
Wiadukt Biskupia Górka rośnie w oczach. W weekend zamontowano kolejne elementy stalowej konstrukcji o długości ponad 100 metrów. Cała konstrukcja stalowa na powstającej obecnie nitce wiaduktu ważyć będzie około 840 ton.
Aktualizacja, 30.01.2019 r.
W nocy zamontowana została pierwsza belka wraz z łukami wiaduktu Biskupia Górka. Konstrukcja stalowa przybyła do Gdańska w ponad 20 wielkogabarytowych transportach. Obecnie trwają prace nad scaleniem kolejnych elementów, które sukcesywnie będą montowane w tym tygodniu.Żuraw na gąsienicach musiał poruszać się po specjalnie przygotowanej nawierzchni - tylko w ten sposób można było zapewnić bezpieczeństwo i stabilność tej operacji. Żeby dostarczyć stalowy łuk na miejsce montażu, musiał przejechać ok. 100 m - przejazd tego dystansu zajął mu kilkadziesiąt minut. Prace były wykonywane w nocy ze względu na przebiegajcą pod wiaduktem ruchliwą trasę kolejową, która łączy Trójmiasto z resztą kraju. O północy zostało wyłączone zasilanie w sieci trakcyjnej na kolei, a ruch pociągów wstrzymano.
Z uwagi na konieczność przeprojektowania i dostosowania technologii, 28 stycznia podpisano aneks do umowy, w którym przedłużono termin realizacji inwestycji do października 2020 roku. Ponadto koszt prac zwiększył się o niecałe 3,3 mln złotych.
W ramach dodatkowych prac Wykonawca musiał m.in. wzmocnić podłoże pod fundamenty murów oporowych materacami z kruszywa naturalnego stabilizowanymi geosyntetykami, a także wzmocnić grunty pod najazd na Most nad Radunią oraz estakadę od strony ul. Okopowej. Sytuacja wymusiła także przełożenie sieci wodociągowej oraz wykonanie obejścia sieci gazowej. Zmianie uległ także sposób wykonania kanalizacji deszczowej w związku z wystąpieniem kolizji z istniejącą siecią wodociągową, co wiązało się także budową dodatkowej studni deszczowej.
Aktualizacja, 29.01.2019 r.
Trwają przygotowania do montażu stalowych konstrukcji wiaduktu Biskupia Górka.
Aktualizacja, 07.01.2019 r.
Widok prowadzonych prac na wiadukcie Biskupia Górka oraz ul. Toruńskiej.
Aktualizacja, 07.12.2018 r.
Na terenie budowy wykonywane są prace związane z betonowaniem przyczółków wiaduktu. Na ul. Toruńskiej, gdzie prowadzona jest przebudowa kanalizacji deszczowej, wykonawca przystąpił do prac związanych z budową konstrukcji ścianki szczelnej wylotu. Prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej prowadzone są sukcesywnie, natomiast na wysokości Traktu Św. Wojciecha wykonywane są nasypy prawej jezdni.
Odbiór prefabrykowanych belek mostowych w zakładzie prefabrykacji GRALBET w Gralewie k. Działdowa. (26-27.11.2018 r.)
fot. Marcin Przybysz - DRMG
Montaż prefabrykowanych belek mostowych na obiekcie. (most nad kanałem Raduni)
fot. Marcin Przybysz - DRMG
Roboty ciesielsko - zbrojarskie, przygotowanie podpory WK - 1 - JP - do betonowania. (objętość ok. 580m3)
fot. Marcin Przybysz - DRMG
Betonowanie podpory WK - 1 - JP - w nocy 05-06.12.2018 r.
ilość betonu - 680m3
ilość gruszek z betonem - 85 szt.
fot. Marcin Przybysz - DRMG
Aktualizacja, 30.11.2018 r.
W najbliższy weekend (1-2.12) prowadzone będą prace na ul. Toruńskiej, które wymuszą zamknięcie odcinka drogi dla ruchu kołowego.
Od godziny 6:00 w dniu 01.12 (sobota) do godziny 23:00 w dniu 02.12 (niedziela) ul. Toruńska będzie niedostępna dla kierowców. Zmiany dotyczą odcinka od Starej Motławy do ul. Lastadia. Objazd wyznaczono ulicę Okopową, Podwale Przedmiejskie i Chmielną.
Aktualizacja, 22.11.2018 r.
W piątek (23.11) o godzinie 13. zostanie udostępniona dla ruchu ulica Zaroślak. W sobotę (24.11) na stałe trasy wrócą autobusy komunikacji miejskiej.
Koniec prac na ul. Zaroślak. Od piątku (23.11) , od godziny 13 kierowcy bez przeszkód będą mogli korzystać z drogi. Przebudowa ul. Zaroślak jest częścią budowy nowego wiaduktu Biskupia Górka.
Przypominamy, że ulica będzie w dalszym ciągu placem budowy. Docelowy układ drogowy Zaroślaka, w tym wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni oraz budowa mostku nad Kanałem Raduni, zaplanowano na wiosnę 2019 roku.
Od soboty, 24.11.2018 r., w związku z otwarciem dla ruchu drogowego ul. Zaroślak, nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 108, 118, 918 i N4.
- Linie 108, 118:
- powrót na stałe trasy od pierwszych porannych kursów, tj. przez Zaroślak i Stary Chełm.
- Linia 918:
- zawieszenie funkcjonowania.
- Linia N4:
- powrót na stałą trasę od nocy z soboty na niedzielę, 24/25.11.2018 r. , tj. przez Zaroślak i Stary Chełm,
- brak obsługi przystanku „Płocka 06” [1865].
Aktualizacja 19.11.2018 r.
Zakończono roboty polegające na betonowaniu fundamentów podpór nowego wiaduktu. Trwają prace związane z betonowaniem filarów wiaduktu.
Aktualizacja 02.11.2018 r.
Trwają intensywne prace na ul. Zaroślak. Na jezdni została położona warstwa bitumiczna asfaltu. Kontynuowane są prace przy układaniu chodników, zatoki autobusowej i układania kostki brukowej.
Aktualizacja 02.11.2018 r.
Od poniedziałku zmiany na ul. Toruńskiej
W poniedziałek rano, 5 listopada planowane jest zawężenie odcinka ul. Toruńskiej, na wysokości od skrzyżowania z ul. Żabi Kruk do mostu (ok. 125 m), w kierunku Traktu Św. Wojciecha.
Ruch samochodowy na zawężonym odcinku ulicy odbywał się będzie jedynie w kierunku ul. Okopowej. Dojazd do ul. Toruńskiej na wysokości ul. Lastadia możliwy będzie od strony ul. Chmielnej. Ruch pieszy poprowadzony zostanie po przeciwnej stronie ulicy.
Dojazd do hoteli zlokalizowanych w rejonie wykonywanych prac zostanie zapewniony. Taka organizacja ruchu potrwa ok. 4 miesięcy.
Utrudnienia na ul. Toruńskiej związane są z realizacją pierwszego etapu budowy kanalizacji deszczowej prowadzonej w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Prace rozpoczną się od rozbiórki nawierzchni bitumicznej na trasie nowego kolektora.
Kontynuacja prac na ul. Zaroślak
Trwają intensywne prace związane z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka, co przyczynia się do zmian w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. W związku z budową zamknięty dla ruchu został m.in. odcinek ul. Zaroślak, na wysokości od budynku nr 21 przy ul. Zaroślak, do budynku nr 10 przy ul. Spadzistej (w rejonie mostku). Udostępnienie tego odcinka planowane jest ok. 20 listopada.
Panująca w ostatnich dniach deszczowa aura nie pozwoliła na wykonanie wszystkich prac nawierzchniowych w zakładanym do końca października terminie. W nadchodzącym tygodniu, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, planowana jest kontynuacja prac związanych z układaniem kolejnych warstw podbudowy oraz warstwy wiążącej nawierzchni. W związku z tym, udostępnienie drogi zarówno dla samochodów jak i dla komunikacji zbiorowej planowane jest ok. 20 listopada.
Nie oznacza to jednak zakończenie prac w rejonie ul. Zaroślak, gdyż ulica będzie w dalszym ciągu placem budowy. Docelowy układ drogowy Zaroślaka ( w tym wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni oraz budowa mostku nad Kanałem Raduni) zaplanowano na wiosnę 2019.
O kolejnych zmianach będziemy informować z wyprzedzeniem, za wszelkie niedogodności i utrudnienia związane z budową przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
Aktualizacja 22.10.2018 r.
Zakończono roboty palowe I-etapu (prawa strona jezdni). Przystąpiono do betonowania fundamentów podpór nowego wiaduktu.
Aktualizacja 12.10.2018
W celu zwiększenia efektywności funkcjonowania zatwierdzonej organizacji ruchu, od poniedziałku 15 października wprowadzena zostanie korekta godzin, w których następuje przeniesienie ruchu z dwóch pasów w relacji Centrum – Pruszcza Gdański na dwa pasy w relacji Pruszcz Gdański – Centrum.
- Dwa pasy ruchu w relacji Pruszcz Gdański – Centrum w godz. 5:30 – 13:00
- Dwa pasy ruchu w relacji Centrum – Pruszcz Gdański w godz. 14:00 – 4:30
W godzinach zmiany organizacji ruchu - 4:30-5:30 oraz 13:00-14:00 – środkowy pas ruchu będzie wyłączony z ruchu. Zmiana obowiązuje do końca budowy Wiaduktu Biskupia Górka.
Aktualizacja 01.10.2018 r.
Od strony ul. Trakt Św. Wojciecha wykonano ściankę szczelną (zabezpieczenie wykopu pod podporę) i wylano chudy beton pod podporę wiaduktu od strony jezdni prawe. Wykonano również pale fundamentowe pod podpory mostu nad Kanałem Raduni. Przy ul. Okopowej i Zaroślak trwają prace drogowe. W ul. Zaroślak zakończono wzmacnianie gruntu oraz podbudowy i przystąpiono do stawiania krawężników w zatokach autobusowych. Równolegle prowadzone są prace sieciowe.
Aktualizacja 26.09.2018 r.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom poruszającym się ul. Trakt Św. Wojciecha, w dniach 26-28.09.2018r. w godzinach 9-13 będzie wprowadzone zawężenie jezdni w stronę centrum na odcinku do 50 m do jednego pasa ruchu. Zwężenie jest konieczne dla wykonania robót palowych w bliskiej odległości od jezdni. Utrudnienia będą wprowadzone w okresie, gdy obowiązują 2 pasy ruchu w kierunku centrum tak, aby zachować przejezdność całej trasy.
Aktualizacja 17.09.2018 r.
W ramach inwestycji zadania wykonywane są posadowienia pośredniego podpory Wk1 Wiaduktu nad koleją oraz wykonywane wzmocnienia podłoża w rejonie przyczółka estakady E4P oraz projektowanego dojazdu do obiektu.
Aktualizacja 12.07.2018 r.
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy Wiaduktu Biskupia Górka, w nocy z niedzieli na poniedziałek (15/16.07.2018) ok. godz. 23.15, zamknięta dla ruchu zostanie ul. Zaroślak na odcinku między budynkiem nr 21 przy ul. Zaroślak a budynkiem nr 10 przy ul. Spadzistej (na wysokości mostku).
Proponowany objazd dla pojazdów mieszkańców dzielnic Chełm i Orunia Górna:
- w kierunku dzielnicy Chełm: Trakt św. Wojciecha, zjazd w prawo na kładkę nad kanałem Raduni w rejonie stacji benzynowej Ochman (około 400 m od istniejącego skrzyżowania Traktu Św. Wojciecha z ul. Zaroślak), włączenie się do ruchu na ul. Zaroślak w pobliżu skrzyżowania z ul. Stoczniowców;
- w kierunku Śródmieścia: ulicami: Cienistą, Sikorskiego, Aleją Armii Krajowej do węzła Groddecka lub Unii Europejskiej.
Ruch pieszy będzie się odbywał po tymczasowym chodniku przy ul. Spadzistej wzdłuż budynku nr 10, następnie po ul. Kaznodziejskiej do ul. Spadzistej. Dojście do ul. Zaroślak będzie przy budynku nr 5 na ul. Spadzistej. Mieszkańcy do swoich posesji będą mogli się dostać ulicami Spadzistą i Kaznodziejską.
Dla rowerzystów wyznaczony zostanie objazd wzdłuż budynku nr 10 przy ul. Spadzistej, następnie po ul. Kaznodziejskiej do ul. Spadzistej i ul. Spadzistą aż do budynku nr 8 na ul. Zaroślak.
Taka organizacja potrwa do października.
Dla pasażerów komunikacji miejskiej:
Autobusy linii dziennych 108 i 118 oraz linii nocnej N4 nie będą mogły przejechać ul. Zaroślak. Dla tych linii zostanie wprowadzona zmieniona organizacja ruchu:
1. Funkcjonowanie linii 108 i 118 zostanie całkowicie zawieszone. W zamian uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza 918 co 20 minut w ciągu dnia i co 30 minut po godz. 20:00 na trasie:
Kierunek Ujeścisko -> Chełm:
Ujeścisko Jeleniogórska – Piotrkowska – Warszawska - Łódzka – Havla – Witosa – zajazd na pętlę Chełm Więckowskiego – Cienista – Brzegi – Stoczniowców – Hirszfelda – Wronki – Buczka – Chałubińskiego – Sikorskiego – Chełm Witosa
Kierunek Chełm -> Ujeścisko:
Chełm Witosa – Sikorskiego – Chałubińskiego – Buczka – Reformacka – Stoczniowców – Brzegi – Cienista – Witosa – zajazd na pętlę Chełm Więckowskiego – Witosa – objazd skrzyżowania Łostowicka/Armii Krajowej – Havla – Łódzka – Warszawska – Piotrkowska – Ujeścisko Jeleniogórska.
2. Nieobsługiwane będą przystanki:
· „Dragana – Kładka” [1244]
· „Dragana – Szkoła” [1245]
· „Zaroślak” [1236], [1237]
3. Dla linii nocnej N4 – pomiędzy przystankami „Buczka” i „Brama Wyżynna” będzie obowiązywać trasa objazdowa: ... - Chałubińskiego – Sikorskiego – Armii Krajowej – Okopowa - ... Na trasie objazdu obowiązują przystanki jak dla linii nocnej N13 i dodatkowo na żądanie: „Grabowskiego” [1243].
Zmiany podyktowane są rozpoczęciem kolejnego etapu robót związanych z budową Wiaduktu Biskupia Górka. Podczas tego etapu zostanie rozebrana istniejąca nawierzchnia drogowa. Zostanie wykonana kanalizacja deszczowa, w związku z czym przełożone zostaną kable energetyczne i teletechniczne (wraz z demontażem istniejących instalacji). Następnie wykonana zostanie nowa nawierzchnia jezdni wraz z podbudowami oraz przyległym chodnikiem i dwiema zatokami autobusowymi.
Aktualizacja 5.07.2018
Kazamaty Bastionu Wiebego i Baszta Nowa odkryte podczas prac prowadzonych przy budowie nowego wiaduktu na Biskupiej Górce zostaną zachowane i wyeksponowane. By ochronić dziedzictwo historyczne Gdańska, wprowadzono w projekt inwestycji zmiany, które nie wpłyną na powstający wiadukt, zmienią jednak liczbę miejsc parkingowych oraz układ drogowy ul. Nowe Podwale Grodzkie.
Aby móc zachować i wyeksponować znaleziska archeologiczne, konieczne było wprowadzenie do projektu inwestycji zmian. W tym celu zlecono opracowanie koncepcji umożliwiającej budowę wiaduktu i parkingu na Biskupiej Górce z uwzględnieniem wytycznych konserwatorskich dotyczących zachowania reliktów.
Opracowana koncepcja parkingu zakłada pozostawienie w niezmienionym kształcie bryły obiektu. Wprowadza szereg zmian, mających na celu wyeksponowanie zabytków. Pierwotny projekt zakładał budowę parkingu, który będzie mieścił około 475 samochodów. Po wprowadzonych zmianach liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o około 100.
Odkryta Baszta Nowa narzuca również zmiany w projekcie ul. Nowe Podwale Grodzkie. Docelowy układ drogowy zostanie przesunięty, by umożliwić jej wyeksponowanie.
Aktualizacja 13.06.2018
Przygotowania do budowy wiaduktu Biskupia Górka poprzedzają prace archeologiczne, owocujące znaleziskami. Miesiąc po odkryciu świetnie zachowanych kazamat dawnego Bastionu Wiebego, kilkadziesiąt metrów dalej, odnaleziono fragmenty dawnej Baszty Nowej. 12 czerwca, na terenie budowy odbyła się wizyta dziennikarzy, podczas której pokazano odkryte na etapie prac przygotowawczych relikty.
Zachowane zostały pozostałości Baszty Nowej. To dzieło późnogotyckie, z ostatnich dekad XV wieku. Był to element fortyfikacji Starego Przedmieścia, który stanowił ostatnią basztę z ciągu zachodniej części fortyfikacji. Była to baszta narożna. W tym miejscu fortyfikacje "biegły" w stronę Baszty Białej, a następnie Baszty Pod Zrębem. Jest ona obecnie mocno zniszczona. Grubość pozostałych po baszcie murów wynosi około 4 metry. Baszta pierwotnie pełniła funkcję obronną, natomiast w miarę rozwoju fortyfikacji, zaczęła pełnić funkcję baszty prochowej, magazynu. W latach 40. XVII wieku, kiedy rozbudowywano Bastion Góra, nazwany później Bastionem Wiebego, Baszta Nowa została całkowicie zasypana.
Świetnie zachowały się za to fragmenty Bastionu Wiebego. Kazamata ma formę tunelu z otworami strzelniczymi, które broniły flanki bastionu od strony fosy. To dzieło nowożytne w pełni ukształtowanego bastionu, który powstał w 1644 roku. Murowane relikty, które można tu zauważyć, widoczne są od wewnątrz nasypu. Nie były widoczne na powierzchni w czasie swojego funkcjonowania, tylko ukryte pod ogromną masą ziemi. To, co widać, to fragment kazamaty, stanowiła element obronny. W XIX wieku, na krótko przed rozbiórką, częściowo odrestaurowano znajdujące się w niej pomieszczenia.
Nie wiadomo jeszcze, czym jest kolejny obiekt, który odkopano na placu budowy. To kazamata, której materiały budowlane sugerują starszą metrykę niż Bastion Wiebego.
Decyzje związane z przyszłością tych naszych "gdańskich korzeni" nie zostały jeszcze podjęte. W najbliższych dniach odbędzie się spotkanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, w trakcie którego wypracowane zostaną optymalne rozwiązania dotyczące odkrytych na terenie budowy obiektów.
Aktualizacja 29.05.2018 r.
Uwaga kierowcy! Zmiany w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha
W związku z kontynuacją robót związanych z budową wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku w nocy z dnia 3.06.2018 r. na 4.06.2018 r. wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu polegająca na zwężeniu jezdni Traktu św. Wojciecha. W godzinach 13:00 – 18:00 udostępnione będą dla ruchu 2 pasy w kierunku Pruszcza Gdańskiego i 1 w kierunku Gdańska. Natomiast w godzinach 18:00 – 13:00 udostępnione zostaną 2 pasy w kierunku Gdańska i jeden w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Organizacja w układzie 2+1 obowiązywała będzie do końca realizacji zadania. Ponadto w związku z koniecznością przebudowy elementów teletechniki w najbliższą środę 30.05.2018 r. zostanie wprowadzone jednostronne zawężenie w ciągu ulicy Okopowej oraz całkowite zamknięcie wjazdu w ulicę Św. Trójcy od strony ulicy Okopowej. Objazd do ulicy Św. Trójcy przez ulice: Podwale Przedmiejskie oraz ulicę Rzeźnicką. Utrudnienia w tym miejscu powinny potrwać około 2 dni.
Za niedogodności związane z realizacją robót przepraszamy, prosimy o wyrozumiałość i zachowanie ostrożności.
Aktualizacja 21.05.2018 r.
Budowa wiaduktu Biskupia Górka – są decyzje w sprawie Bastionu Wiebego
17 maja na terenie budowy Wiaduktu Biskupia Górka odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Narodowego Instytutu Dziedzictwa, Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz wykonawcy robót, czyli Budimexu. Spotkanie miało na celu podjęcie decyzji na temat dalszych działań związanych z odkrytymi w ostatnim czasie pozostałościami bastionu obronnego, stanowiącego część fortyfikacji obronnych Gdańska. Ustalono, że z uwagi na klasę reliktu, odkryty Bastion Wiebego należy wyeksponować. W tym celu konieczne jest wprowadzenie do projektu parkingu zmian, które umożliwiają ekspozycję części bastionu.
Odkryte na terenie budowy relikty kolidują także z podporami realizowanego wiaduktu, dlatego wykonawca przeprojektuje podpory wiaduktu, tak aby odkryte na terenie budowy relikty nie wstrzymywały realizacji inwestycji.
W środę, 16 maja na terenie budowy odkryto również pozostałości Baszty Nowej. Historyczna baszta znajduje się w obszarze planowanej ul. Nowe Podwale. Obecnie trwają prace związane z inwentaryzacją geodezyjną znaleziska, ale już dziś można powiedzieć, że zmieniony zostanie również projekt drogi.
Aktualizacja 16.05.2018 r.
Aktualnie na terenie inwestycji trwają prace rozbiórkowe - rozebrano chodniki wzdłuż Traktu św. Wojciecha do przejścia dla pieszych po obu stronach. Ponadto trwa wygradzanie terenu na ul. Zaroślak i Trakcie św. Wojciecha po obu stronach obiektu oraz wykop na parkingu i rozbiórka nawierzchni betonowych.
Pod koniec marca nastąpiło całkowite zamknięcie parkingu przy ul. Okopowej w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego wraz z zejściem (schody). Z ruchu wyłączona została również ulica Augustyńskiego (przy parkingu) oraz chodnik wzdłuż Traktu św. Wojciecha od strony południowej.
Aktualizacja 26.03.2018 r.
Teren budowy został ogrodzony. Rozpoczęto prace związane z m.in. niezbędną wycinką drzew i krzewów. Zieleń, która podlega wycięciu, została przez przystąpieniem do wycinki, zinwentaryzowana na całym obszarze inwestycji. Podczas przygotowania placu zostają usunięte jedynie te rośliny, których obecność mogłaby istotnie wpłynąć na realizację zadania, a ich wycinka odbywa się na podstawie stosownych decyzji administracyjnych. W miejscu, w którym aktualnie trwają wycinki, powstanie parking kubaturowy. Natomiast szpaler drzew znajdujący się wzdłuż ul. Augustyńskiego nie będzie usuwany. Realizacja wiaduktu i nowego parkingu zakłada również wykonanie nasadzeń zastępczych.
Aktualizacja 22.03.2018 r.
Przypominamy, że w piątek, 23 marca, od godz. 17.00, planowane jest całkowite zamknięcie parkingu przy ul. Okopowej w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego wraz z zejściem (schody). Będą tam prowadzone prace rozbiórkowe i wycinka drzew.
Jeszcze przed świętami Wielkiej Nocy (1-2 kwietnia), czyli w ciągu dwóch najbliższych tygodni, nastąpi:
- wyłączenie chodnika wzdłuż Traktu św. Wojciecha od strony południowej, a ścieżka dla pieszych będzie po drugiej stronie ulicy;
- całkowite wyłączenie z ruchu ul. Augustyńskiego (przy parkingu).
Co nas czeka w najbliższych miesiącach?
Kwiecień:
- zawężenie pasa traktu na Trakcie św. Wojciecha bez zmniejszenia ilości kierunków ruchu; dalej będą więc dwa pasy ruchu (2+2), ale jezdnia będzie tam zwężona;
- przystanek autobusowy Zaroślak w kierunku Gdańska zostanie przeniesiony na skrzyżowanie z ulicą Toruńską;
- nastąpi częściowe wyłączenie chodników wzdłuż Traktu św. Wojciecha po obu stronach ulicy.
Maj:
W maju kolejne poważne zmiany:
- wyłączenie jednego pasa ruchu, czyli już nie 2+2, ale 2+1.
Będzie zmienna organizacja ruchu:
od godz. 13.00 do 18.00 działać będą dwa pasy ruchu wylotowe w kierunku Pruszcza Gdańskiego i jeden w kierunku Gdańska,
od godz. 18.00 do 13.00 - odwrotnie, czyli działać będą dwa pasy ruchu do Gdańska i jeden do Pruszcza Gdańskiego;
- dalsze prace przy budowie parkingu wielopoziomowego;
- budowa nowego mostu nad kanałem Raduni; przesunięcie aktualnego mostu kilkaset metrów w kierunku Oruni;
Aktualizacja 19.03.2018 r.
19 marca odbyła się konferencja prasowa związana z organizacją ruchu zaplanowaną na okres pierwszych dwóch miesięcy trwania budowy. Szczegóły przedstawiamy w prezentacji poniżej:
Organizacja ruchu - Budowa wiaduktu Biskupia Górka (kliknij w nazwę).
Aktualizacja 16.03.2018 r.
Zapraszamy na konferencję prasową, podczas której opowiemy o działaniach związanych z budową wiaduktu Biskupia Górka oraz planowanej organizacji ruchu.
Konferencja odbędzie się w poniedziałek, 19 marca, o godz. 10.00 w siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (wejście od strony ul. Marynarki Polskiej) w sali konferencyjnej na IV piętrze.
W spotkaniu udział wezmą Włodzimierz Bartosiewicz dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, Marcin Dawidowski dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych, Sebastian Zomkowski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, Robert Krasowski kierownik Działu Inżynierii Ruchu, Jarosław Schroeder kierownik Gdańskiego Centrum Kontaktu oraz przedstawiciel wykonawcy firmy Budimex S.A. dyrektor regionu Jakub Jerzy Długoszek.
Podczas konferencji przedstawimy zakres robót oraz plany dotyczące organizacji ruchu na najbliższe dwa miesiące.
Aktualizacja 5.03.2018 r.
5 marca 2018 r. podpisana została umowa na realizację zadania związanego z budową Wiaduktu Biskupia Górka. Umowę podpisali: prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, Włodzimierz Bartosiewicz - dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, oraz w imieniu wykonawcy Budimex S.A. - dyrektor rejonu Jakub Jerzy Długoszek. Wykonawca inwestycji w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy przedstawi wstępny harmonogram robót. O wszelkich, planowanych utrudnieniach w ruchu będziemy informować z wyprzedzeniem.
W ramach inwestycji istniejący wiadukt zostanie rozebrany i zbudowane zostaną nowe wiadukty w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Równocześnie przy ulicy Okopowej budowany będzie parking wielopoziomowy na 480 samochodów.
Aktualizacja 26.02.2018 r.
Postępowanie przetargowe na budowę wiaduktu Biskupia Górka otrzymało pozytywny wynik w kontroli przeprowadzonej przez Departament Urzędu Zamówień Publicznych. W marcu podpisana zostanie umowa z firmą Budimex S.A. na realizację tej ważnej dla Gdańska inwestycji.
Pod koniec października, poznaliśmy firmę, która zajmie się budową wiaduktu - najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyła firma Budimex S.A. Po wyborze wykonawcy dokumenty przetargowe przekazane zostały do Departamentu Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia kontroli uprzedniej. 23 lutego otrzymaliśmy wyniki kontroli umożliwiające zawarcie umowy z firmą Budimex S.A. Umowa podpisana zostanie w pierwszej połowie marca - po dopełnieniu przez wykonawcę wszystkich formalności.
Aktualizacja 30.10.2017 r.
30 października komisja przetargowa ogłosiła informację o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację wiaduktu Biskupia Górka zlokalizowanego w ciągu Traktu Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta. Na podstawie przyjętych kryteriów wybrano firmę Budimex S.A., która za realizację zadania zaproponowała kwotę 143,6 mln zł. Umowa na realizację robót podpisana zostanie po uprawomocnieniu wyboru oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej przez Urząd Zamówień Publicznych.
Aktualizacja 3.10.2017 r.
3 października w siedzibie DRMG odbyło się otwarcie ofert przetargowych na realizację przedmiotowego zadania. W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do udziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapu postępowania zakwalifikowało się 5 firm i do nich wysłane zostały zaproszenia do złożenia ofert przetargowych:
1.Budimex S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa
2.Konsorcjum firm:
WARBUD S.A. ul. Domaniewska 32, 02-672 Warszawa, EUROVIA POLSKA S.A. Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce, ul. Szwedzka 5
3.Konsorcjum firm:
PORR S.A., ul. Hołubcowa 123, 02-854 Warszawa, PORR Bau Gmbh, Absberggasse 47 A-1100 Wiedeń, Austria, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
ul. Okólna 1, 42-400 Zawiercie
4.SKANSKA S.A. ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa
5.STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
W wyznaczonym terminie oferty złożone zostały przez 3 zaproszone firmy:
Umowa na realizację inwestycji będzie mogła być podpisana po sprawdzeniu ofert przez komisję przetargową.
Zdjęcia z otwarcia ofert przetargowych:
Aktualizacja 24.08.2017 r.
Spośród 11 wniosków złożonych w postepowaniu na wyłonienie Wykonawcy prac dla zadania „Budowa Wiaduktu Biskupia Górka” najkorzystniejszą liczbę punktów otrzymały i tym samym zaproszone zostały do złożenia ofert przetargowych następujące firmy:
- Budimex S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa;
- Konsorcjum firm:
WARBUD S.A. ul. Domaniewska 32, 02-672 Warszawa, EUROVIA POLSKA S.A. Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce, ul. Szwedzka 5;
- Konsorcjum firm:
PORR S.A., ul. Hołubcowa 123, 02-854 Warszawa, PORR Bau Gmbh, Absberggasse 47 A-1100 Wiedeń, Austria, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
ul. Okólna 1, 42-400 Zawiercie;
- SKANSKA S.A. ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa;
- STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.
Wyłonieni w pierwszym etapie przetargu Wykonawcy na złożenie ofert przetargowych mają czas do 28 września br.
Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są:
1. Cena – 60 %
2. Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości dla każdego przedmiotu odbioru – 40%
Planowany termin zakończenia realizacji zadania to koniec lipca 2019 roku.
Aktualizacja 20.06.2017 r.
Do poniedziałku 19 czerwca, zainteresowani wykonawcy mogli składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W wyznaczonym terminie wnioski złożyło jedenastu wykonawców. W najbliższych dniach dokumenty zostaną zweryfikowane i tylko wybrani wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert przetargowych.
Zainteresowane budową gdańskiego wiaduktu firmy to:
- Polaqua z Piaseczna
- Mota-Engil Central Europe z Krakowa
- Budimex z Warszawy
- Skanska z Warszawy
- Strabag z Pruszkowa
- konsorcjum: Warbud z Warszawy i Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich
- konsorcjum: Banimex i Azi_Bud z Będzina
- konsorcjum: Metrostav Polska z Warszawy, Vistal oraz MTM z Gdyni
- konsorcjum: Aldesa Construcciones - spółki z Warszawy i Madrytu
- konsorcjum: Porr z Warszawy, Porr Bau z Wiednia oraz Intercor z Zawiercia
- konsorcjum: Mostostal z Warszawy i Acciona Infraestructuras z Madrytu
Aktualizacja 18.05.2017 r.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 18 maja 2017 r. ogłosiła przetarg na realizację zadania polegającego na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku. Przetarg ma formę ograniczoną co oznacza, że wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po ich weryfikacji, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 19 czerwca. Po ich weryfikacji, wybrani Wykonawcy na złożenie ofert przetargowych będą mieli minimum 30 dni. Planowany termin zakończenia realizacji zadania to koniec lipca 2019 roku
INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE
Beneficjent: | Gdańsk – Miasto na prawach powiatu | |
Partner: | Nie dotyczy | |
Jednostka Realizująca Projekt: | Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska | |
Umowa o dofinansowanie: |
nr POIS.04.02.00-00-0024/16-00 z dnia 05.04.2017 r. |
|
Całkowita wartość Projektu: | 138 469 158,91 zł | |
Koszt kwalifikowalny: | 138 463 008,91 zł | |
Koszt niekwalifikowalny: | 6 150,00 zł | |
Maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE: | 117 693 557,57 zł | |
Poziom dofinansowania: | 85% wydatków kwalifikowalnych | |
Okres kwalifikowania wydatków: | od 01.01.2014 r. do 31.12.2019 r. | |
Źródło dofinansowania: | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego | |
Program: |
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 |
|
Oś Priorytetowa: | IV. Infrastruktura drogowa dla miast | |
Działanie: |
4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T |
|
Instytucja Zarządzająca: | Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju | |
Instytucja Pośrednicząca: | Centrum Unijnych Projektów Transportowych | |
Okres realizacji rzeczowej projektu: | 01.01.2016 r. - 31.12.2019 r. |