W piątek, 24 lipca zakończyła się budowa przejścia naziemnego w pobliżu skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem Przedmiejskim, dzięki czemu osoby niepełnosprawne będą mogły bez przeszkód poruszać się po okolicy. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.
W piątek zakończyły się prace związane z budową przejścia naziemnego w okolicach skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową. Piesi nie muszą już korzystać wyłącznie z tuneli. Korzyści odniosą także mieszkańcy poruszający się komunikacją miejską, rowerzyści oraz pozostali uczestnicy ruchu drogowego.
- Pod koniec 2018 r. wybudowaliśmy przejście przy ul. Chmielnej, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta. Teraz oddajemy do użytku drugie, tym razem przy ul. Łąkowej – tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy. Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.
Budowa przejścia przy ul. Łąkowej jest jednym z elementów planu „otwarcia” Śródmieścia dla mieszkańców. W 2018 roku w ramach tego programu przebudowano skrzyżowanie z Chmielną. Ponadto przebudowano ul. Chmielną na odcinku od ul. Pszennej do ul. Spichrzowej z utworzeniem sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w ul. Chmielnej. Koszt inwestycji wyniósł ok. 16 mln złotych. Plany obejmują budowę kolejnych przejść: na ul. Żabi Kruk, na ul. Elbląskiej i w pobliżu skrzyżowania z ul. Okopową.
Budowę infrastruktury rowerowej na tym zadaniu zrealizowano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska”.