Nowa Warszawska to jedna z najważniejszych inwestycji planowanych w południowej części Gdańska. Dzięki niej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum. W poniedziałek poznaliśmy oferty w przetargu na realizację zadania.
20 lipca odbyło się otwarcie ofert w przetargu na budowę I etapu Nowej Warszawskiej. I etap realizacji Nowej Warszawskiej obejmuje przebudowę skrzyżowania istniejącej linii tramwajowej oraz infrastruktury podziemnej oraz budowę I odcinka linii tramwajowej.
Podczas otwarcia ofert odczytano , że na realizację zadania Zamawiający przeznacza 15 mln złotych. W przetargu wpłynęły 4 oferty.
- Poleko sp. z o.o. – 32 496 600 zł
- MTM S.A. – 35 500 000 zł
- Strabag S.A. – 30 440 818,84 zł
- Konsorcjum: Lider WPRD Gravel Sp. z o.o. – 34 980 000 zł
Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta.
I etap – skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką
W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych na tym odcinku, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto wybudowany zostanie przystanek przy ul. Łódzkiej. Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest w połowie 2021 roku.
II etap – połączenie linii tramwajowej z pętlą przy ul. Jabłoniowej/al. Adamowicza
Planowane są również działania związane z drugim etapem, obejmującym pozostałe dwa odcinki linii tramwajowej, od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w IV kw. bieżącego roku. Realizacja inwestycji ma zakończyć się w połowie 2022 roku.
Efektem realizacji obu etapów będzie połączenie tramwajowe al. Havla z al. Adamowicza. Budowa Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.