Zakończyła się budowa szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, dla którego pozyskiwana będzie dokumentacja projektowa.
Inwestycja znacznie poprawiła atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem. W zakresie zadania przewidziano utwardzenie odcinków istniejących i budowę nowych ścieżek dla pieszych i rowerzystów. Na części zakresu przewidziano jedynie wprowadzenie oznakowania. Na odcinkach leśnych trasa będzie wykonana z kruszywa łamanego. Całkowita długość trasy wyniesie 36,5 km w tym trasa główna - 21 km oraz łączniki 15,5 km.
Od Jasienia do Sopotu
Główna trasa turystyczna przebiega na odcinku od Jeziora Jasień do ul. Spacerowej. Trasa zaczyna swój bieg w okolicach ul. Stężyckiej i Jeziora Jasień, następnie przecina al. Armii Krajowej. Dalej szlak prowadzi w okolicach Zespołu Przyrodniczo-Krajobrazowego „Dolina Strzyży” do Matemblewa i ul. Słowackiego. Trasa przecina ul. Słowackiego na wysokości osiedla Złota Karczma, następnie przez teren Lasów Oliwskich prowadzi do ul. Bytowskiej. Stąd biegnie w kierunku Owczarni i dalej w okolice ul. Spacerowej aż do połączenia ze szlakiem turystycznym na terenie Sopotu.
Pięć łączników
Do głównej trasy prowadzi pięć tzw. łączników, pełniących funkcję odcinków szlaku turystycznego. Pierwszy odcinek A – B prowadzi będzie dookoła zbiornika Jasień i wzdłuż nasypu PKM Jasień i ul. Słowackiego do Złotej Karczmy. Drugi odcinek przebiega od Matemblewa do ul. Słowackiego, przecinając ul. Potokową, następnie wzdłuż ul. Słowackiego do wysokości nasypu PKM. Kolejny, najkrótszy łącznik, to trakt od szlaku głównego do Osiedla Złota Karczma. Dwa ostatnie odcinki biegną do Parku Reagana. Jeden z nich wzdłuż ul. Spacerowej, drugi wzdłuż ul. Kościerskiej.
Projekt ten uzyskał dofinansowanie unijne w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 11. Środowisko, Działanie 11.4 Ochrona różnorodności biologicznej. Jest to projekt partnerski Gminy Miasta Gdańska (lidera projektu), Gminy Miasta Sopotu i Gminy Miasta Gdyni.
Wykonawca robót: Eurovia Polska S.A
Czas realizacji robót: wrzesień 2021 - październik 2022 r.
Koszt realizacji: ok. 5,5 mln
Mapa poglądowa
Widok po zakończeniu realizacji zadania:
Aktualizacja, 20.07.2022 r.
Trwają prace wykończeniowe w poszczególnych punktach. Na części zakresu trwają procedury odbiorowe.
Aktualizacja, 06.05.2022 r.
Wykonywane są kolejne odcinki leśne ścieżki. Ponadto trwa budowa przejazdów rowerowych w miejscach przecinających się z jezdniami.
Aktualizacja, 12.11.2021 r.
Rozpoczęły się prace m.in. na ul. Bytowskiej i ul. Kościerskiej. Na tych odcinkach układane są warstwy podbudowy nawierzchni.
Zdjęcia: Tomasz Brzeski
Aktualizacja, 22.10.2021 r.
W poniedziałek, 25 października w godzinach porannych planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na ul. Bytowskiej. W godzinach 8-16 trasa będzie zamknięta od skrętu do Dworku Oliwskiego do nieruchomości przy ul. Bytowskiej 6 w Dolinie Radości.
Droga będzie zamknięta dla ruchu kołowego w godz. 8-16 z zachowaniem dojazdu dla służb ratunkowych. Po dniu roboczym zostanie przywrócona przejezdność. Okres trwania utrudnień uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Prace na tym odcinku mają potrwać maksymalnie do wtorku 2 listopada.
Aktualizacja, 14.09.2021 r.
Podpisano umowę na realizację zadania. Wykonawcą będzie firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt to ponad 5,5 mln złotych. Prace zakończą się w listopadzie 2021 r.
Aktualizacja, 4.08.2021 r.
4 sierpnia poznaliśmy oferty w przetargu. Na realizację zadania zabezpieczono 2,5 mln złotych. Wpłynęła jedna oferta, która jest obecnie analizowana.
1. EUROVIA POLSKA S.A. - 5 512 977,88 zł
Aktualizacja, 7.07.2021 r.
Ogłoszono przetarg na realizację zadania. Prace mają potrwać 10 tygodni od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert zaplanowano na 4 sierpnia.
Aktualizacja
Podpisano aneks wydłużający termin opracowania dokumentacji do grudnia 2020 r.
Aktualizacja, 14.04.2020 r.
Umowa na projekt szlaku została podpisana 9 kwietnia z biurem projektowym PPK PROGRESSS sp. z o.o. sp. k. Koszt opracowania to ponad 498 tys. złotych. Dokumentacja ma być gotowa do końca października 2020 r.