Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Rozbudowa układu komunikacyjnego Trójmiasta z układem komunikacyjnym wielofunkcyjnej Hali Sportowo – Widowiskowej (projekt partnerski z Sopotem) – Etapy II i III

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

Rozbudowa układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym ERGO ARENY jest projektem, którego celem było wybudowanie fragmentu Drogi Zielonej, na odcinku od ul. Grunwaldzkiej do ul. Gospody, dla zapewnienia komunikacji do hali widowiskowo – sportowej ERGO ARENY. Zgodnie z planami, odcinek ten stanowić będzie część ramy komunikacyjnej Miasta Gdańska zwanej „Drogą Zieloną”. Przedmiotowa Inwestycja realizowana była jako projekt partnerski Gminy Miasta Gdańska i Gminy Miasta Sopotu. Dokumentację projektową opracowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Zgodnie z nią zadanie podzielone zostało na trzy etapy:
Etap I - „Budowa ronda ulicy Gospody i ulicy Łokietka”(zakończony w 2011 r.) 
Etap II - „Tunele na terenie zamkniętym PKP” 
Etap III - „Droga Zielona z kładkami nad Drogą Zieloną oraz skrzyżowaniem ulic: Droga Zielona – Niepodległości – Grunwaldzka – Czyżewskiego”.


I Etap dotyczący budowy ronda przy ulicy Gospody i ul. Łokietka, zrealizowany został w latach 2010-2011 przez firmę Strabag Sp. z o.o. Koszt zadania dzielony był pomiędzy Gdańsk, a Sopot zgodnie z granicami administracyjnymi miast. Gdańsk opłacił realizację układu docelowego od strony ul. Gospody, a Sopot – fragmentu należącego do ul. Łokietka. 

Realizacja budowy Drogi Zielonej na odcinku od Al. Niepodległości i ul. Grunwaldzkiej do skrzyżowania ulic Gospody i Łokietka oraz tuneli dla pieszych zakończyła się w listopadzie 2012 roku. Zakres robót obejmował dwa etapy:


Etap II dotyczył:

 

  • budowy 3 tuneli na terenie zamkniętym PKP o długości 21 metrów i szerokości całkowitej 27,5 m (część drogowa 2x10,5 m i pieszo – rowerowa 6,5 m).


Etap III dotyczył:

 

  • budowy kładki pieszo – rowerowej łączącej ul. Subisława z terenem Hipodromu (długość konstrukcji stalowej 28m, szerokość całkowita 6m) wraz z kładką technologiczną.
  • przebudowy skrzyżowania Al. Niepodległości - ul. Grunwaldzkiej – Drogi Zielonej – ul. Czyżewskiego – czterowylotowy układ z owalną wyspą centralną o długości 34 metrów. Ul. Grunwaldzka/Niepodległości o długości 252m i 285m (jezdnia lewa i prawa), zjazd z al. Niepodległości na ulicę Czyżewskiego o długości 75 m
  • budowy dwujezdniowego odcinka Drogi Zielonej wraz z ciągiem pieszo – rowerowym od strony Sopotu na odcinku od skrzyżowania al. Niepodległości/ul. Grunwaldzkiej do ronda ulic Gospody i Łokietka o szerokości pasa ruchu 3,5 m. 
  • przebudowy wlotu ul. Rybackiej do ul. Gospody jako jednokierunkowego, o długości 113.50m oraz przebudowa istniejących parkingów dla samochodów osobowych wzdłuż ul. Rybackiej.

 

Wykonawca II i III etapu : Konsorcjum firm MOSTOSTAL Warszawa S.A. oraz Acciona Infrastrucuras S.A. z siedzibą w Madrycie 
Czas realizacji: 28.02.2011 r. – 21.11.2012 r. 

Koszt realizacji II i III Etapu: ponad 62,5 mln zł. 
Finansowanie w proporcji :
Gmina Miasta Gdańsk - 60% 
Gmina Miasta Sopot - 40% 

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, stopień dofinansowania: 75% kwoty całkowitej.