Nowa Świętokrzyska jest newralgiczną inwestycją dla Gdańska, w tym Oruni Górnej - Gdańska Południe i Ujeściska - Łostowic, które stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się od kilku lat rejonów Gdańska.
Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku, budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczy nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych, dotychczasowych rozwiązań warunkujących przyszłą realizację linii PKM. Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla.
Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe jak również te, związane z połączeniem kolejowym. Przetarg obejmuje budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej w przekroju 1x2 wraz z budową obiektów inżynierskich. Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.
Termin realizacji: 173 tygodnie od daty podpisania umowy
Aktualizacja, 26.06.2023 r.
Całość inwestycji to koszt ponad 81 mln zł. W tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład to kwota 65 mln zł. Uzgodniony projekt budowlany ma być gotowy w 73 tygodnie od daty podpisania umowy. Prace budowlane mają potrwać 173 tygodnie od daty podpisania umowy. Planowane zakończenie I etapu to październik 2026 r. Wykonawcą jest firma Strabag.
Zdjęcie: Grzegorz Mehrin/ gdansk.pl
Aktualizacja, 28.03.2023 r.
We wtorek, 28 marca minął termin nadsyłania ofert w przetargu na realizację Nowej Świętokrzyskiej. W budżecie na ten cel zabezpieczono niecałe 89 ml zł. Wpłynęły trzy oferty, które są obecnie analizowane:
- Budimex S.A. - 148 463 581 zł
- Konsorcjum firm: Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. - 94 470 000 zł
- STRABAG Sp. z o.o. - 81 478 394, 88 zł